lao - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kim Eijl - WaarBenJij.nu lao - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

lao

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Juli 2014 | Laos, Luang Prabang

Kwam door de vertraging in het hostel om 6 uur aan. Daar waren Twee Nederlanders met groep brasilianen een drank spel aan het spelen. Nou ja wel grappig. Maar onwijs vervelend of ze constant vroegen of ik echt niet meedeed. Nou ja laat ze maar. Een paar uur later kwam ik een kroat tegen en gingen we ergens eten. Mmm wat is green curry toch lekker. Daarna utopie gegaan. Waar iedereen aan het zitten was. Erg leuk. Om half 12 gingen de lichten uit en moest iedereen weg. Dus iederern ging bowlen tot 2 uur. Ik was echter en ben naar bed gegaan. Heb nog met de receptionist gesproken. Geprobeerd hem nieuwe woorden te leren. Kwamen er achter dat hij pas op de universiteit engels leerde. 21 jaar ben je dan. Hij had het nu voor een jaar geleerd. En volgend jaar leert hij loa. Hij studeerde in laos omdat de educatie dan gratisvwas. Thuis moest hij meer geld betalen. Doe uit Vietnam kwam en werkte. Natuurlijk veels te vroeg wakker. Dus ben gaan ontbijten. Toen regende het echt keihard en iedereen
Kwam door de vertraging in het hostel om 6 uur aan. Daar waren Twee Nederlanders met groep brasilianen een drank spel aan het spelen. Nou ja wel grappig. Maar onwijs vervelend of ze constant vroegen of ik echt niet meedeed. Nou ja laat ze maar. Een paar uur later kwam ik een kroat tegen en gingen we ergens eten. Mmm wat is green curry toch lekker. Daarna utopie gegaan. Waar iedereen aan het zitten was. Erg leuk. Om half 12 gingen de lichten uit en moest iedereen weg. Dus iederern ging bowlen tot 2 uur. Ik was echter en ben naar bed gegaan. Heb nog met de receptionist gesproken. Geprobeerd hem nieuwe woorden te leren. Kwamen er achter dat hij pas op de universiteit engels leerde. 21 jaar ben je dan. Hij had het nu voor een jaar geleerd. En volgend jaar leert hij loa. Hij studeerde in laos omdat de educatie dan gratisvwas. Thuis moest hij meer geld betalen. Doe uit Vietnam kwam en werkte. Natuurlijk veels te vroeg wakker. Dus ben gaan ontbijten. Toen regende het echt keihard en iedereen was zijn plan om naar de grot of waterval te gaan uit te stellen. Ze wisten het gewoonweg niet. Nou ja na een uur was ik het hangen in het hostel wel zat en gingen de kroaat en Fransman met mee. Tempels bekijken. Toen we aan het water zaten kwam het zonnetje toch nog door. Waardoor we opeens twijfelde om naar de waterval te gaan. Toch maar niet. S avonds met de 3 rustige heren uit eten geweest. En gingen we bbqen en stoomboot eten. Er was een buffet en je mocht zelf weten wat je wou pakken erg lekker. Dus heerlijke speklapjes, slavinken en heel veel paddestoelen gegeten. Smaakt natuurlijk wel allemaal heel anders. Eenmaal terug in hostel was er een groot feest aan de hand. Heel veel laos mensen waren op de straat aan het eten, met geweldige muziek. Ahum. Ik werd uitgenodigd door de vrouw van het huis en ze probeerde me uit te leggen waarom ze dit organiseerde. Ik smolt echt weg toen ik het verhaal hoorde. Wou dat we thuis zo zorgzaam voor elkaar konden zijn. Ze had voor 6 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vrienden en familie zijn haar komen bezoeken en meegeholpen met dingen die niet meer gedaan konden worden. Huishouden en werken etc. Iedereen droeg zijn steentje bij. Vervolgens wou zij haar familie en vrienden bedanken voor alle steun en vriendschap die ze de afgelopen maanden had ontvangen van ze. Ze had van heel vrienden een wit armband gekregen voor het geluk. Er waren meer mensen van het hostel aanwezig. En behoorlijk dronken. Dus al snel ging het gesprek over harry potter. Die echt heel heftig en sirieuze discussie over wat wat nou was. Americaan kon niet eens meer normaal drinken der ging meer naast dan in zijn mond. Op het moment dat ik naar bed ging zei ik nog even dat er nieuw harry potterfilm kwam. Wat een heerlijke inkopper was om te doen bij dronken mensen. Aangezien de discussie gelijk weer heel hoog op liep. En ik heerlijk met voldaan gevoel in bed kroop. Volgende morgen met stel rustige jongens afgesproken om naar de waterval te gaan. Uiteindelijk met 6 jongens daar heen. Daar aangekomen was er een plek waar beren weer honingberen konden zijn inplaats moesten ronddansen en in kooien zitten. Toen begon het te regenen. En kwamen we bij de waterval aan. Helemaal in de modder omhoog geklommen. Vervolgens boven aangekomen bezweet en wel. Toen een verfrissende duik genomen. Wat echt best wel erg koud is. Nog gezwommen naar begin van de waterval. Was wel zeker 40 meter hoger dan begin. Als het niet meer was. Vervolgens aan een man gevraagd of er geen makkelijker route was. Ja die was er en moest lachen. Gewoon een weg die je met de scooter kon afleggen. Toen na de zwem naar beneden gegaan. Route 2 die minder gevaarlijk was. Maar nog steeds niet de makkelijkste. Laag lager nog een keer gezwommen en de laagste maar niet gedaan. Was nu wel vaak genoeg gezwommen. Dus in tuktuk terug die in een noodvaart terug reed. Was echt veels te snel. Mensen die al maanden aan het reizen was. Zeiden dat ze nog nooit in zo'n snelle tuctuc hadden gezeten. Eenmaal terug hadden de jongens en ik zo'n honger, dat we een douche namen en uit eten gingen. Men wat had ik zin in pizza. Dus ik mushroom pizza besteld. Kreeg ik echter alleen maar 5 kleine paddenstoelen erop. Veels te weinig maar wel lekker. Terugweg besloten om een massage te hebben van 1,5 uur. Nou en dat was wel weer nodig. Tjonge wat heb ik een stress gehad en wat had dat kleine vrouw het moeilijk met mij. Daarna terug gegaan en lekker naar bed gegaan. Tenminste ik sliep onwijs slecht omdat ik om 7 uur s ochtends op moest staan.om 7 uur ontmoette ik de mensen die ook met de bus gingen. Die bleken allemaal al een week samen te reizen. Dus groepsvorming was een beetje gek zitten 4 Nederlanders in te zitten en 1 duitser en de rest alleen maar engelse. Nou al snel aangepast en leuke jonge groep. Na 6 uur in de bus gezeten te hebben kwamen we aan in vang vieng.

De plek om helemaal wasted te worden. Ik wou eigenlijk een paar grottten bezoeken. Maar daar zouden we de volgende morgen ook al naar toegaan. Dus toen maar gaan tubing. Ofterwijl get wasted. Kwamen er aan en iedereen was zo dronken toen we er aan kwamen. Nou ja ik maar een autoband gepakt samen na een free shot en samen met monique in het water gegaan. En relaxen en werd helemaal relaxed toen de zon door de wolken brak. Heerlijk gelegen en na een uur in gezeten moesten we er uit. Wat heerlijk was aamgezien onder een afdakje allemaal hangmatten hingen dus ik en nog twee meiden drinken besteld en chillen in de hangmatten. Vervolgens zagen we alleen maar zo intzettend dronken mensen uit water proberen te komen. Dat het echt afschuwelijk was. Waren kinderen van 10 jaar die ze zwommen om ze er uit te krijgen. Kregen daarna wel geld. Dus dat was fijn. Na een tijd was het tijd voor een douche en daarna in mijn master grote kamer met een supergroot 2persoonsbed en nog een bed voor me alleen. Wouw heerlijk gewoonweg. Viel ik in een diepe slaap. Werd net op tijd wakker voor avond. Na een uur wachten kwam eindelijk mijn eten en man dit was echt te heerlijk. Ik had buffelo steak met een echt overheerlijke paddenstoelen saus. Dat was behoorlijk smikkelen geblazen. Op het einde was er echt niks meer over. Zelfs de saus. Afwassen was dus niet meer nodig. Nou daarna naar de fumky monkey. Zoals elke kroeg heet in elke dorp. Nou gratis wodka cola gekregen en nou ja als ik een beetje aangeschoten raak. Dan wil ik hoepelem dus ik mijn hoepel halen en nou ja binnem de kortste keren komen de te dronken mannen aajgevlogen. Ook mensen van mijn hostek in luang prabang waren er. Dus dat was heerlijk. De mannen waren weeer verbazend goed. Een jongen kon het niet. De rest waren stuk voor stuk natuur talenten. Nou ja de meiden durfden niet na mij gezien te hebben en als het probeerde lukte ze het niet. Uiteindelijk 2 meiden die het wel konden en die gelijk wat nieuwe trucs geleerd. Rond elf uur en had ik het wel weer gezien en kwam de locals tegrn die aan het badminton waren. Toeb ik maar binnen keek. Was er een meisje met een gigantische dikke hoeppel aan her hoepeln. Dus kon het niet laten om met haar mee te gaan hoepelen. Wat prima was. Ze kon echter geen trucjes mee. Klein meisje van 4 keek me met grote ogen aan en maalte wat gebaren en kwam naast me staan. Maakte wat gebaren grapjes wat ze onwijs leuk vond. Daarna terug naar guesthouse gegaan en nog wat Duitsers ontmoet. Die zaten tw chillen. Leuk diepgaand gesprek gehad em ben toen gaan slapen. Volgende morgen om 9 uur op en lekker ontbijten in een Franse bakkerij. Daarna in de bus. En op pad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Laos en cambodja

lekker rondreizen

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

culture dog shock

06 Augustus 2014

Loas been there don det

06 Augustus 2014

Loas been there don det

01 Augustus 2014

de secret war naast de Vietnamoorlog

31 Juli 2014

lao
Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 13611

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: