Loas been there don det - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Loas been there don det - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Loas been there don det

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Augustus 2014 | Laos, Don Det Tok

.
S avonds even een mango shake gehaald. En mijn engelse roomie ging mee. Die wou heel graag thee. Dus ze bestelde. Maar kreeg volgens geen t Hi ee terug en dus werd daar dus over geklaagd. Ze kunnen trouwens over alles klagen. Maar ja ik laat ze maar. Na de mangoshake ging ik naar local restaurantje naast het hotel. Waar ik trouwens in het eeen tweepersoonsbed met xlze tweeën moesten spapen. Heerlijke thom yam gegeten. Niet te spicy. Later een paar andere nog laten proeven omdat ik echt voor een heel gezin kreeg. Daarna eigenlijk al weerr terug om naar bed te gaan. Weet niet hoe het komt maar ik nlijf moe.
Die nacht heel slecht geslapen, alhoewel ik sliep wel heel vast. Maar hqd alleen maar een nachtmerrie, dat ik naar huis moest gaan omdat anders iemands vakantie niet door kon gaan. Ik bleek alleen een uur te laat te zijn. Ontbeten en weer even 8 in de bus zitten met veel pauzes tussendoor. Moesten door de bergen heen. Wat echt schitterend was en was ook een keer niet bewolkt. Op het einde kwamen we in een dal terecht met alleen maar rijstvelden en kleine hutjes. Echt super mooi. Om 6 uur de zonsondergang gekeken en wat gopro camera s aangezet. Ik zat lekker in de dooropening van het terras eb nl iongen gaf me een haakje. Wat dus in een stoeipartij vervolgdse die in 10 sec eindigde omdat ik hen per ongeluk klap unvgezocjt gaf. Vervolgens yit eten gegaan. Wat dus 3 uur duurde boordat iedereen zijn eten had. Daarna na huis om half 10 en we zagen al een onweersbui aan de andere kant van de betg. Maar bij ons nog niks. Om 10 dan eindelijk soort van geskypt met alex. Maar dat ging voor geen meter. Aangezien de wifi bij mij al zo danig traag werd dat je niet langer dan 1 minuut lukte. Op een gegeven duurde het ook tijden totdat ik bericht kon vereture. Via facebook. En om 10 voor 11 barste de storm los en hadden we om de haverklap geen stroom meer.
Was wel echt heel gaaf het onweer en de regen. Ben daarna maar naar bed gegaan. En geluisrerd hoe ee engelse dronken kaartspellejte aan het doen waren. Volgende morgen heerlijke wafels gegeten, die in Nederland waaeachijnlijk niet te vreten waren. Daarna naar de kong lor cave gegaan. Besloteb dat we een kilometer wel kobden lopen en zon scheen heerlijk dus waarim niet. Eenmaal boj de boten. Besliten om een 25+ boot te maken met nederlanders. Aangezien er maar 3 in konden. Wat meer een grap was. Nou toen gingen we de bopt in mog geem minuut later moesten we er alweer uit. Bleek nou. Stukje de grot in lopen en daar waren weer boten. Vervolgens er in en was ecjt mooi en koel wat heel fijn was. Na een kilometer per n de grot. Moesteb we in de grot uitstappen en de grot bezichtigen. Er stonden allemaal lampen die door het regenseizoen uit was. Omdat water te hoog was. Nou dua wij met joekel lampeb op ons hoofs wat totaal niet comfortabel zat de weg zoeken. Foto s maken lukte niet echt. Dus met de lampen op onze kop op bepaalde plekken schijnen. Zodat foto misschoen wel lukte. Lekker creatief dus. De boot ging verder aam fe andere kant en de rest vam de 8 kilometer van de grot gezien. Super mooi. Even er uit geweest en toem weer terug. Vervolgens terug gelopen en gegeten. Wat een eeuwigheid duurde en na het eten wezen zwemmen in eeneertje. Niet snel toen wij kwamen kwamen stuk of 10 kinderen ook zwemmen en gingen bommetjes maken. Super leuk. Water was ook echt lekker cool en verfrissend. Na een uur gezeten hebben en super grappig contact met de kinderen gehad te hebbdn. Was het terug te gaan naar het guesthouse daat aangekomen een snelle douche te nemen en daarna wandeling door het dorp lopen was. Wat uitkwam ober elvis praten en andere vriendjes. Vervolgens werden boon,nick en ik een beetje kinderachtig qat uit monde ib paardje rijden, stoeie. En grapjes uuthalen bij de locals. Nou ja nick stapte bij een kind achterol de fiets. Ze gingen dus voor geen meter vooruit, dus ik erachter ej duwem maar. Daarna gegeten en hop naar bed. Volgende morgen naar takhek. In de bus hebben we regelmatig gesprekkem in Nederlands over van allea nog wat. De engelse jongens denken daaro. Dat het altijd over hum gaat. Wat natuurlijk noet zo is. Vaak gaat over dimgem em gebruiken thuis waar ze tovh niks van snappen. Nou ja in takhek aangekomen na best lange rit. Ergens gegeten wat erg lekker was en daarna met mo wezen shoppem voor de verjaardag voor ollie. Daar waren we sbel mee klaar want aan de overkant was al een papierwinkel met gekleurd papier voor een feestmuts te maken. Daarna een massage gehaald waar ik nu nog blauwe plekken van heb. Tijdensassage begkn get met regenenen. Na massage benik de stad gaan verkennen langs ons hotel ware. Allemaal kraampjes en schiettententen voir de kinderen . Daarna zag ik een supeooie tenpel. Waar de monniken aan het bidden waren. Durfde er toen. Iet naar binnen te gaan. Voelde ongepast. Daarna weer in dezelfde tent gaan eten. Het hoosde toeb echt heel erg. Super veel regen en na het eten ook dus iedereem regenponcho aan. Volgende morgeb weer bij restaurant gegeten en daarba op pad maar champhom de homestay.

Eerstecgedeelte ging voorspoedig. Stip gehad bij een syper grote markt van de locals. Waar ze exht alles verkochten. Meeste was tweede hands. Veel spullen werden uitelkaar gehaald en als losse onderdelen verkocht pf zw maakte juiste geluidsapparatuu . In paar shops warenzw dus druk bezog met solderen.
op een gegeven moment gingen we ergens eten,waar iedereen pad thai nam. Pinda s dus geur was niet om uit te houden. Daarna moesten we alles overzetten met de tuc tuc. Nou ja als ik iets vaak heb moeten doen was iets in de tuctuc zetten. Dus hoppa vrouwen in de auto en organiseren maar. Vervolgens iedereen er in en ik had natuurlijk beste plekje. Aangezien de rest niet wist dat beste plekje voor was. Nou ja na 5 km behoorlijk gebounced te worden. Brak de voorwiel af. En moest iedereen er uir.iemand ging dus maar zwemmen, vertoond beetje autistische trekken. Maar goed toen zijn we dus begobnen met stenen in het water te gooien. Al de locals moesten lachen als ze ons witjes daar in die brandend zon zagen.na 45 minuten wachten gingen we in autup nummer 2. Daar gingem verder op naar de turtle lake. De rivierschildpaddem waren echt reusachtig gaaf. We zagen ze alleen niet zo goef omdat alles bruin was. Normaal hoort alle rivieren blauw te zijb maar dat heb ik niet gezien. Na de turtle gingen we naar de monkey. In detuctuc viel ik door al dat gehobbel in slaap.mijn zonnebril bewkog erg met me meee. Mejsen om me heen vonden het maar gek aangeizen ik oik niet wakker werd door dat iemand door het bankje ging. Toen we bij de apen kwamen moesten we met de longboat oversteken. Euh ja nou ja dat gedaan boot en foto,s os het wel waard en ze waren bezig met een brug wat ik wel interessant vond om van dicjtbij te zien. Enige wat ik echt haat zijn apen. Heb teveel toeristen de afgelopen jarwn gebeten wordem door die krengem. Dat ik ze niet vertrouw. Nou gelukkig bleek ik niet de enige te zijj die ze eng vond toen de apen aangerend kwamen. Schreeuwen en heel hard wegrennen. Iets wat natuurlijk het domste is wat je kan doen. Vervolgens stondwn ze als een stel bange apen bij ekkaar. Toen we terug gingen met de boot en met tuctuc waren we zo in het dorpje. Ik en een paar andere gingen het dorp verkeennen en de rwsr ging kokem en douchen. Paar snoepjes gekregen van de koppel en gimfwn aam de kinderen geven. Bij dw tempel aangekomen ging iedeeew weer terug. Behalve ik en nick. En liepem nog wat verder. Wat het dus zo erg waard wad. We kwamen een gigantische witte buddha tegen en de rivier die een onwijs mooie zonsondergang gaf. Wouw vooraltoe. Er een longboat met loa people erin precies in de weerkaatsing van de zon vaarde. Daarna weer terug gegaan en mog wat composoties geschoten. Eenmaal terug ging ik de klamboes maar ophangem. Heb wel vaker ergens in open huizem geslapen em systeem op eerste gezicht leel hetzelfde als daar.eenmaal bezig bleek dit ook idd het geval. Waardoor ik met 2 andere slimme meiden ze binnen 15min had opgehangen. 6 stuks in totaal. En hingen helemaal goed. Na eem half uur gewacht te hebbem gingen we eten. Hebvooro de zwkerheif alleen maar morning glory gegeten. Bem ook helemaal geen fan van sticky rice. Na het eten even benen en armen gewasswn en nog bedacht hoe de ventilatoren moesten staan voor 15man met 4 fans.gelukkih sneldoorgekregen en voor iedereen klaar gezet en ben toen gaan slapen. Tlbuizen gingen niet snel daarna uit. Volgende morge woudem nick en ik de sunrising zie. En hoe de monks te eten kregen. Echter in de morgen was alles bewolkt en regende het en onweeerde het. Dus dat ging niet door. Dus onbijten en inpakken maar. Daarna om half 8 in de morgen in de tuctuc. Nou ja al snel eindigde het in allemaal liedjes zingen. Nou ja omgeving keek nogal raar op en niet iederee. In de groep kon onze valse gezang waarderen. Kennelijk de auto ook nier op het moment dat we yellow submarine zingen slaat de auto af. En niet meer aan ging. Dus iedeereen uitstappen en duwen maar. Na een paar honderd gerend the hebben en geduwd met dw auto deed hij het weer en gingen we verder. Het dorp vond het wek leuk gezicgt. Daarna ging de reis voorspoedig. En waren snel bij de bus. Rond uur of 3 kwamwn we aan in pakse
Eerst eten en toen gingen er een aantal naar hotel. Wij door naar de waterval, onderweg viel er nog een buitje. Eenmaal bij waterval aangekomen was het glad doro de regen. Wij heel Voorzichtig naar beneden lopen. Kwamen wat monniken tegen die fotos aan het maken waren van elkaar mer de waterval. Echter de waterval viel het water zo snel naar beneden dat al het water omhoog spatte. Het laatste stukje naar beneden voor de goede foto resulteerde dus dat je binnen 10 sec Zeiknat werd. Dus wij blij met een gopro en een arm erbij. Zodat we toch een saamfie konden maken met de waterval. Daarna weer omhoog gelopen. En nog even aan de bovenkant over de waterval gelopen. Waar de monniken weer foto s aan het maken waren. Wat al snel eindigde dat ze met alle meisjes op de foto wouden. Nou ja ok dan. Met een monnik op de foto wie wil dat nou niet. Daarna weer een uur in de bus. Toen we terug waren voelde we ons zo smweig dat we snel een douche namen. Na de douche naar boven gerend voor de verjaardagsmuts voor ollie te maken. Die namelijk al 21 werd. Nou mo en ik stressen zeg in 20 minuten de muts in elkaar geflanst met eenvhoop plakband. Daarna hwel stiekem de muts meegenomen. Ollie is thuis ook een leerkracht. Na het indiaase eten en de taart kreeg hij zijn verjaardagsmuts. Wat dus echt niemand kende. Dat dat voor een verjaardag werd gemaakt. Natuurlijk bracht met engelse een voedselgevecht uit. Terwihl we in een restaurant zaren. Na het eren gingen we uit jawel naar de bowlingbaan.. Nou onderwg weer met boon gestoeidn iets wat oo een of andere manier ik alrijd aan het stoeien ben. Noubleek ik dit keee op een krappie baan dus echr gewoon super goed te zijn. Geen idee of de shots lao geholpen hebben. Of dat de concurrentie zodanig slechter was omdat er veel veels re veel alcohol in het lichaam zit. Daarna weer terug gelopen. Nog snwl een paar gepind omdat de atm weer werkte. Iets wat heel moeiljkk is in laos. Soms kan er maar een ponnem in een uur. En soms gewoon nier
Daarn wedstrijd gedaaan mer boon en hop naar bed.

Vollgende morgen om 7 ur jaar don det gegaan. Eersr nog naar een suoer mooi tempel geweest. Waar mensen begonnen te klagen omdat ik aan de zijkanr fotos stond te maken van iemand sie in de rijstveld werkte. Hahaha engelse klagen werkelijk over alles. We waren sirieus de enige toeristen. En dan gaan de muppets achter mij fotos maken. Nou ja moeten zij weten. Ik weet wel hoe ik mijn beste foto s krijg. Juist de andere kant oplopen dan de massa doet. Na 2 uur fotos gemaakt re hebben ging de busreis verder
Rond een uurtje of rwee kwamen we op het eiland aan en lekker geluncht. Ik merkte helaas pas achteraf dat de kat letterljkk ovwral zat en dat de plek niet goed schoongemaakt werd.dus ik was daarna ziek. Zonder dat ik wist waarom. Had een lichte verhoging. Wat de vokgende dag weer weg was. In se avond nog emmertje mojito gedronken. Wat voor Aziatische begrilpen exht mega goedcwas en toen weer in dezelfde plek uiteten. Toen ik naae huis wou gaan kwam opeens een vriend uit luang prabang tegen. Dus daar door de film lekker lopen bijpraten en gieeen brullen en lachtwn.
Toen om 11 uur alles sloot kwam ikcdwvandere weer tegen.
Wij terug naar de bungalow wat trouwens prachtig uitzicht geeft op eerivier. Kwamen we christine tefen. Aangezien het de heke avond echt goot van de regen waren de kikkers nogal luidruchtig. Christine eiste dat de eigenaaar wakker gemaakt omdat ze een nieuwe kamer eiste. Toen de eigenaar kwam en verteld dat we oo een eiland waren en dat het regent wn dat het overal regent en dus lawaai van kikkers. Is ze boos weg gestampt en hwefr vervolgens ib een bar verderop geslapen. Volgende morgen heeft ze tas uit kamer geoakt sleutels aan een andwre bar gegeven en is vertrojkwn onder rtw betalen.
Wij hebben met nog een paar buiten gezeten onder afdak en ben ik met een paar duitsers een heftige discussie verzeild over bacteriën en virusseb. Wat reuze interessant was.

Laatste dag laos.
S ovhtends ging mijn roamie heel vroeg weg. Ik sliep lekker uit want ik bleef nog wat langer. Opeens kwam ik erachter dat mijn ereader weg was. Die ik nog steeds niet gevonden hev. Nou ja was die dag obwijs nerveus want zou om 5 uur skypen met alex. Dus de hele dag niks anders ff edaan dan disney films kijken hange. In een hangmat insmeren van zonnebrand rand en uitzoeekn waar mijn ereader was en gewoon heel zenuwachtig zijn. Nou om 5 uur kon ik dan echt niet meer bedingen. En was ik op van de zenuwen. Skypen ging 16 minuten goed en daarna viel de stroom ff weg en lukte het niet meer. Tijdens skypen was niks anders dan kijken en iets horen. Maakte niet uit wat gewoonzijn stem horen en zien was genoeg. Nou moesten ook een hoop tranen bedwongem word. Terwijl ik nog niet eens halverwege ben.
Daarna ging ik met de koppel de enige nog wie over waren en heerlujk indiaas etem gegetem. Tijdens het betalen kwamen we dus achter het verhaavan de kikkers. En ben ik naar de owner gegaan en mijn welgemeeende excuses aaamgeboden en de kamer te betalen iets wat ze me niet toestond.
Daarna naar bed gegaan want volgende moegen vroeg weg om naar cambodja te gaan. En dan ben ik previes op de helft van mw trip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Laos en cambodja

lekker rondreizen

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

culture dog shock

06 Augustus 2014

Loas been there don det

06 Augustus 2014

Loas been there don det

01 Augustus 2014

de secret war naast de Vietnamoorlog

31 Juli 2014

lao
Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 13625

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: