op naar het bekende en toch weer het nieuwe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu op naar het bekende en toch weer het nieuwe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

op naar het bekende en toch weer het nieuwe

Door: still me

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

22 juli
22 juli
in de ochtend was me tas ingepakt en wel dus toen kon ik eindelijk me tas inpakken. vervolgens kreeg ik nog een mailtje van werk of ik dit nog even kon opsturen. nou ik rond 12 uur behoorlijk in de stress. omdat ik nog zoveel moest doen wat niks met mijn vakantie te maken had. nou toen het uiteindelijk minder bleek te zijn van wat ik dacht dat het was. Allemaal keurig opgestuurd. toen moest ik nog even iets brengen naar alex. wat ik eigenlijk niet zo zag zitten want had zaterdag al afscheid genomen. dus ik door de brievenbus gooien en wil net weggaan kijkt hij me recht aan.. binnen no time stond hij beneden om toch echt even laatste knuffel te geven. :-) nog even in de stad geweest. want ik zonder koptelefoon op reis dat gaat natuurlijk niet. eenmaal thuis nog 2 uur vermaken. en toen trok het echt niet meer. ik moest echt weg. nou trein als gewoonlijk reed gewoon op tijd en was binnen 45 min van mijn huis op schiphol. heerlijk. vervolgens toen ik geld had opgehaald had en naar boven zag even geconfronteerd met de zee van bloemen voor de slachtoffers met vliegtuig. niet te veel aandacht gegeven en hop die rij in. Vliegtuig bleek overboekt te zijn en of iemand die alleen wou niet een dag later vliegen. maar dan wel businessclass. en overnachting ergens anders. tja dit klonk natuurlijk als muziek in de oren. maar ik trok het niet langer om niet weg te zijn uit Nederland. dus heb toch maar nee gezegd. nog even eten en ff bellen. toen moest ik het vliegtuig op. alle eenlingen zaten helemaal achterin. ik zat naast een meisje dat voor een week naar nieuw zeeland ging om naar de babyshower van haar zus te gaan. haar zus wist echter van niks dat ze zal komen. super leuk. gelijk even routine gemaakt van 6 filmpje kijken tot eten komt en daarna luisterboek the bookthief aanzetten en in slaap vallen. werkte prima. om 6 uur s ochtends kwamen in dubai aan. ik voelde me echter niet helemaal prima en zag ligstoelen en ben daar verder gaan slapen. tien uur later vloog ik weer. En weer hetzelfde gedaan. Dit keer heb ik nog een tijd met een stewardess gesproken die toevallig uit curaçao kwam en dus nederlands. Ze had wel veel moeite aangezien ze dat bijna nooit sprak aangezien ze in dubai woont en met haar ouders paponenta spreekt. Maar des al niet te min ging ze haast me zitten en hebben half uur met ekkaar gesproken. Vliegtuig was misschien voor een kwart gevuld. Dus toen ik ging slapen had ik een hele rij stoelen voor mezelf. Super fijn.

23 juli
Op tijd weer geland en binnen 45 minuten was ik door de duoane, had ik mijn tas en stond ik voor de taxi te wachten. Wat een seconde duurde en ja hoor natuurlijk wist de taxichauffeur niet waar het hostel was. Terwijl ik 3 keer had gevraagd of hij het wel echt wist. Maar goed ondertussen weet ik dat ze een telefoontje plegen en ze brengen je er zo naar toe. Dus om half 3 lag ik gelijk in mijn bed en om 3 uur viel ik in slaap en werd om 12 uur wakker. Waar ik een nl jongen joost ontmoet. Samen naar een thai massage gegaan met de boot. Bleken we opeens in een toeristenboot te zitten. Dus de man daar ging wat vertellen over wat we zagen. Nou ja de highlights was dat daar een hotel stond en daar stond ook een hotel en als je links keek zag je ook een hotel. Toen waar iedereen zich afvroeg wat dat gebouw was. Waren We er al voorbij en zei hij dat het een tempel was. Afgestapt van de boot en massage gehaald. Die ik ook echt nodig had. Men ik wist dat erg was maar zo erg nee. Ze kon me nergens normaal aanraken. We waren daar ook super snel klaar. En na een uur zaten we weer op de boot terug. Eenmaal terug in het hostel. We gingen maar ergens zoeken en hadden super interessante gesprekken. Maar bleek wel dat hij echt van het koor in groningen kwam. Man man wat een vooroordelen had hij. Echt te erg. Nou ja het bier vloeide goed en de heftige discussie volgde. Geen ruzie en wel naar elkaar luisteren. Vertelde ook hoe de eerste jaar disputen gebrainwashed werd en dat ze een onwijs sterk WIJgevoel creëerden en wij tegen de rest. Nou ja best heftig om te horen. Verder had hij besloten dat hij wel wat terug wou doen voor de maatschappij. Ik dacht super goed van hem. Dus ik ging er over door. Even later kwam er uit dat hij niet goed wist met wat en wist hij kon doen. En wat hij bedacht had wou niet met dat soort type mens werken of mee omgaan. Want daar kon hij zich aan ergeren en later met zijn werk zou hij er ook niet mee in aanraking komen. Omdat hij ze niet mocht. Ik vond toch echt zeer bedroevend om te horen. Dat je mensen dus al beoordeeld op bijvoorbeeld waar ze woonden. Maar goed hij snapte wel dat dit wel heel erg was maar ja dat hij er wel zo over dacht. Nou ik ben nadat ik gebeten was en nog een hoop over andere dingen in het leven hadden. Ging ik naar bed.

25 juli Volgende naar backpackersstreet gegaan. Allemaal prima. Toen ik terug met fe boot wou gaan bleek er een festival aan de hand te zijn. Waar weer duizenden thai mensen in de rij stonden voor gratis eten of spullen. Nou ik voelde me weer onwijs thuis. Was echter wel onwijs veel leger aanwezig. Maar niet met geweren en leek er meer op dat ze straks moesten gaan paraderen. Hele mooie vliegers waren in de lucht. Elke tent op het plein had een geluidsinstallatie staan. Waar zr punt een best goede apparatuur hadden staan en geluidsman er naast. Alleen ze hadden bedacht dat ze elkaar moesten gaan overschreeuwen dus geluid stond te hard speakers stonden verkeerd gedraaid. Geluidsman had de knoppen had ze zo hard mogelijk op bass gezet. Om maar zoveel mogelijk geluid te maken. Ondertusssen haddem over ern box 2 microfoons waar de een lager was in gestelx dan de andere en dan ook nog niet luisteren naar elkaar wie wanneer praatte. Hahaha een groot zooitje.maar mensen zelf gedroegen zich keurig vormden mooi lange slierten voor het gratis eten. Ondertussen waren van de 500 legermannetjed 3man bezig om de stoelen recht te zetten. Bij het grote podium in het midden van het veld. Nou hilariteit nog aan toe. Alleen in azie gaat het volgens mij Zo. Hadden ze een heel lang touw die ze strak sponnen om de stoelen in een rechte lijn te zetten best slim vervolgens waren ze klaar met de rij gingen ze naar de volgende rij. Ondertussen gingen er mensen op zitten die even wouden uitrusten en dus de stoel verzette. Waardoor ze weer opnieuw konden beginnen. Nou toen we klaar waren met het festival en we naar huis wouden kwamen we er achter hoe het festival heette. Bring back the happy thai people festival. Nou ja als je gratis spullen uitdeelt word thai people dus weer blij?? Nou ja zal wel iets met de demonstraties van de afgelopen maanden geweest zijn. Zodat thai people vergeet wat voor narigheid was geweest. Eenmaal terug met een nederlandse en enegelse gegeten wat erg gezellig was. Toen nog even chillen. Net voor ik naar bed wou gaan. Kwam ik een van de thaise jongens die onder me sliep. Ja ze sliepen met ze 2 in een bed. Wat ik al vreemd vond. Dus die jongen onwijs gay ging even wat hij had gekocht bij de zara. Was een lange broek met een rok erom heen en hij was er zo blij want was 70 procent korting. Nu had hij hem voor 900 baht gekocjt ( 25 euro) ik dacht dat is prijzig. Maar goed toen liet ie zien wat hij koste 4000 baht ( 100 euro). Ok dat ging mij dus echt even 5 stappen te ver. Pfff nou ja hij was er heel blij mee en het hele hostel moest er een half uur van genieten hoe blij hij er wel niet mee was. Later wij hij me meenemen naar een gayfeest. Leek me onwijs leuk zijn neef zo bleek begon aaardig irriteert te raken wanhet feest was al begonnen rn straks waren allee leuke jongens al weg. Ik kon helaaas niet mee volgende dag vroeg op voor vliegtuig.

26juli
Uitslapen en joost gedag zeggen en om half 12 ging ik naar de skytrain en binnen 45 min was ik op het vliegveld. Nou ik binnen 2 min ticket gehaald en daarna lekker een mango shake gehaald en wachten op het vliegtuig. Wat om 5 over 2 moesten instappen. Op de tijd van vertrek hoorde we een soort van dat het 45 min vertraagd was. Waarom geen idee die speakers waren niet te verstaan. Nou ja eenmaal aanboord. Met een australische vrouw gepraat. Super gezellig over een hoop gepraat en vlucht was zo voorbij. En moesten we de douane door. Ik was natuurlijk op een of andere manier mijn foto kwijt die ik meegenomen had. Dus nou ja gelukkig was de douane op alles berekend. Vrouw naast me had geen us dollars mee. Waardoor ze moest omruilen. Ingewikkeld allemaal. Nou ja ik was er zo doorheen en kon mijn tas pakken. Geld nog even omgeruild. Dus ik reken nu in kippen. Een kippenwing graag ;). 10.000 kip is 1 euro. Ofterwijl ik ben hier nu miljonair. Aangezien ik gewoon met 1miljoen in mijn zakken rondloop. Heerlijk gevoel. :p

Nou ja dit was het verhaal uit thailand. Verhalen over laos en cambodja komen nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Laos en cambodja

lekker rondreizen

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

culture dog shock

06 Augustus 2014

Loas been there don det

06 Augustus 2014

Loas been there don det

01 Augustus 2014

de secret war naast de Vietnamoorlog

31 Juli 2014

lao
Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 13638

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: