bange kok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu bange kok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

bange kok

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Donderdag
S ochtends alweer om half 7wakker. En toen was het inpakken geblazen. Rond een uurtje of 10was ik dan klaar met inpakken. Toen nog wat dingen op het internet geregeld. Laatste dingen nog gekocht. Toen was het tijd om naar mijn ouders te gaan. Dus ik de bus en hij was er gelijk en overstappen en ook binnen 2 min mijn Overstap. Dat moet een goede trip zijn. I de bus in stappen en ik hoor een knal en kijk naar buiten. Is er een vrouw tegen de bus aangereden. Ze zag namelijk geen remlichten..... Logisch toch als de bus stil staat en knipperlicht naar links aan staat. Na een kwartier te hebben staan kijken. Hoe het verkeer in de bocht stil stond omdat ze niet zagen dat het om een botsing ging. Aangezien de vrouw ook nog de driehoek vergeten neer te zetten. Kwam de volgende bus. Aantal zaken met aafke nog geregeld en alles uitgeprint.  Op naar het vliegtuig. Opa en oma waren er ook. Dus er stond een giga rij dus wij achteraan aansluiten en ondertussen geld gehaald. Na een uur gewacht te hebben. Was ik aan de beurt. Bleek ik premium economy te hebben en had ik in een andere rij kunnen staan. Daarna gezellig nog met ouders en opa en oma gegeten hebben. Was het dan tijd om door de douane te gaan. Vervolgens naar de gate en eenmaal in het vliegtuig bleek ik nog meer beenruimte te hebben en een raam. Zat er super aardige thaise nederland naast me. Die naar haar dochter ging omdat die heel ziek was geworden. Maar men wat was die dochter verwende puber. Niet te geloven!  Kreeg Alles wat ze maar wou. Eenmaal aangekomen door de douane en nog nederlander geholpen met paspoortcontrole kaartje in te vullen. Vervolgens opgehaald en jessica ontmoet. Toen we bij guest house kwamen gelijk paar engelse gesproken en afgesproken s avonds te gaan eten. Daarna op pad gegaan en bij het water een paar gigantische varaans gezien. Vervolgens kwamen we een fotograaf bleek het ook nog een nederlander te zijn. We snapte niet waarom maar 3dagen in bangkok was. Maar op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw hij was piloot.  Na wat gepraat te hebben en wat gedronken. Gingen we dan ergens wat eten. De engelse moesten nog douchen. Toen kwam er een andere jongen in. Ook gelijk gesproken en toen ging hij ook mee. toen bedacht ik me ik weet niet eens hun naam. Dat is erg. Nou ze bleken dus ben, tom en alex te heten. Ik vond dat wel erg makkelijk om te onthouden. We bedachten ons dat we wel naar de skybar konden gaan. Maar ze vonden dat we underdressed waren. Ook altijd hetzelfde. Liedje. Dan maar naar de irish pub!!  wij naar binnen,binnen tien seconden kwamen tom en ben een oude vrouw tegen die ze in e trein in india ontmoette. Ze was al 4jaar niet in australië geweest en reisde dus al heel lang rond. Wat een verhalen had die vrouw over de reizen die ze had gemaakt. Echt respect voor haar dat ze gewoon maar reist. Zoals echte engelse doen gingen we gelijk aan het bier. En toen was het opeens elf uur en hadden we nog niks gegeten. Dus toen maar chips gekocht.

zaterdag
S ochtends vroeg naar thai cooking les gegaan. Om 9uur moest je er heen. Volgens de receptionist was dat niet te doen. Dus ik een taxi pakken. Ik vond het toch eng. Alleen een taxi. Gelukkig had ik een leuke taximan die een slechte thaise film aan het kijken was terwijl hij aan het rijden was. Hij kon hem dromen en zei om zo na. Echt wel leuk.   bij thai cooking gingen we naar de markt om alles vers te kopen. Dat zag er echt super vers uit allemaal. Een van de engelse meiden werd duizelig. De domme meid had de dag ervoor alleen maar bier gedronken. Sinds ze was aangekomen. En ook niet gegeten. Maar ze gaf de schuld aan dat ze minder dan 24uur in thailand was. Eenmaal bij de class gekomen konden we dan gaan koken eerste wat we leerde was tom yam. Wat deed je daar veel dingen in die alleen voor de smaak was. De lemon grass  sloeg je plat net zoals een kleine ui. Je kon alleen de tomaten, champignon en garnalen eten. De rest was niet te eten.  tweede gerecht was ook erg lekker noodles wat was je daar snel klaar mee om te maken.  en wat was het lekker. Bij de rest was alleen pinda en had toch een beetje last ervan.  daarna gingen we naar mijn favoriete gerecht. green curry. Lekker stampen dat was erg leuk. Daarna opgegeten eb toen weer terug. Eenmaal terug was jessica er ook en gingen we even lekker zwemmen met deense jongens. Ze waren onderweg 2jongens verloren. Die pas 4uur later terugkomen omdat ze de weg niet terug vonden en taxi het ook niet snapte. S avonds zou ik naar the artisque gaan. Jessica ging mee. Onderweg nog wat gegeten. Daarna de boot gepakt. Bleek ik te laat zijn voor de show maar laatste 45min nog gezien van de ladyboyshow. Beetje over de top maar een hoop foto s gemaakt. Daarna nog over de markt gelopen en daarna besloten we lopend naar huis te gaan inplaats met de boot want daar stond een giga rij. Heerlijk lopend naar huis. Daarna nog wat gehangen.

Zondag
Lekker uitgelaten en vervolgens naar de fietsen gegaan. Met taxi na nog wat gevraagd te hebben naar de weg vond ik het. Bleek ik met 2families met pubers. Pfff he bleek een van de families de eigenaar te herkennen. Eenmaal op de fiets was het heerlijk zag de kinderen spelen met pistolen waar zowaar vuur uitkwam. Vervolgens toen we op plantages waren nog grote varaan gezien en nog geschrokken van een slang. En onze gids was bijna in het drijfzand gevallen. Was wel een echte fries in gedrag. Aan accent niet en hij kon de taal ook niet. Aan het einde weer terug en gegeten met een moslim aussie. Heel veel over de ramadan gepraat en toch weer nieuwe dingen geleerd. Snap nu eindelijk waarom het op 2verschillende dagen kan vallen. Lekker thais gegeten. Een heel open en fijn gesprek gehad over van religie. Altijd een interessant gesprek. Tijdens het eten weer een apart film gekeken waarin niet duidelijk werd wie goed of slecht was. De vampieren of de politie. Want beide hadden een geliefde. Maar wel beide duizend keer doodgaan en weer wakker worden.

Maandag
Dacht vandaag niks te doen. Ontmoet een jongen koen uit eindhoven. Dus vroeg of ie al gegeten had en dus op zoek naar eten. Is a
Echt alles gesloten dus wij naar de gouden budha en hebben nog even de prinses gezien geen idee wie. Het scheen de mooie te zijn. Wij even keurig mee gebid met waku waku. En daarna naar boven naar de gouden budha gelopen om te kijken wat de mensen gingen doen. Sommige hadden een offer andere gingen zitten en bidden en andere maakte foto s of rinkelde aan de bellen. Ook het bidden ging bij iedereen anders de een deed het zoals de moslim de andere kort de andere lang.

Morgen naar umphang. Koen zit ook in de groep geen idee of er nog meer gaan. We zullen zien. Om 8 uur ga ik.

Bangkok was leuk je gezien te hebben ik zie hem of haar of het over een week weer. 

  • 24 Juli 2013 - 09:58

    Sandra Walsma:

    Wat een leuk reisverslag tot nu toe. Volgens mij moeten Piet en ik toch ook maar eens die kant van de wereld gaan bekijken. Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 13669

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: