cha-am en bangkok again. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu cha-am en bangkok again. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

cha-am en bangkok again.

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Augustus 2013 | Thailand, Cha-am

Dinsdag
In de bus vooraan met 2nederlandse gezinnen ja we zijn de enige die naar hua hing gaan. Je kan beter lekker kletsen met hun dan saai voor je heen te gaan. Kinderen wouden graag rekensommetjes krijgen. Nou goed een kind uit groep 6en 2uit 1/2. Verrassend slim. Nou ja ouders vonden het wel best. Bijna aangekomen in hua hin. Kwam ik er achter dat ik helemaal niet in hua hin verbleef. Dus taxi mij brengen. Naar verkeerde plek... Dus hij bellen en had geen idee waar hij moest wezen. Na heel lang gezocht te hebben was ik er dan. Toen probeerde ik uit te zoeken naar khao sam roi yot. Hoe ik daar kon doen. Maar wat een gedoe was dat. Na 12 uur gereisd te hebben zat ik er doorheen. En heb dus paniekerig ouders gewhats appt die er niks van snapte. Ik was toch veilig. Na een tijd werd ik rustiger. Pf Daarna nog met tante gesskypt en toen besloten er morgen mee verder te gaan.

Woensdag een wandeling gemaakt langs het strand. De bomen langs het strand zat van alles goden wc borstels stopcontacten. Allemaal mensen zaten onder de bomen te eten. Als ze de zee wouden hadden ze nog hun kleren. Waren veel mensen garnaaltjes aan het vangen of iets anders. Wel 3uur gelopen voordat ik het zat was. Eenmaal in het guesthouse eindelijk mijn volgende dag kunnen plannen. Men zelfs met de engelse had ik mis communicatie. Maar uiteindelijk na met oma skypen kreeg ik eindelijk wat ik wou.
S avonds naar se nightmarket die alleen op woensdag was nou ja. Allemaal dingen op straat gekeken. En toch vol walging naar de europese oude oude mannen met thaise meiden van 25. Men dronken bejaarden en zich maar wat geweldig vinden. Sommige meiden waren wel rond de 40. S avonds kwamen alle mannen bij elkaar en lekker gezellig zuipen en schuine grappen en de vrouwtjes maar zorgen dat gezellig bleef. Dus bier bleef vloeien. Bah bah. Dus toen maar met de locale gesociaaliised. Thailand speelde namelijk tegen barcelona. Nou ja zover ze konden stond volgens mij voor de rust al 10-1 voor barça. Maar goed ik vrienden maken door met gebaren te maken dat ik voor thailand was. Dat vonden ze maar wat leuk en hoop grappen die ik niet verstond werden er gemaakt. Echt heel leuk.

Donderdag
Om 8uur op en taxi pikte me op. Vrouw zei dat hij geen engels kon maar dat je altijd kon bellen. Dus toen we bij khoa sam roi yot waren belde hij gelijk het vrouwtje. Zonder het eerst te proberen aan mij te vragen. Nou goed ik antwoord geven en bracht mekaar de grot. Daar eenmaal aangekomen belde hij weer naar haar. Of hij mee moest of dat ik het alleen wou doen. Ik zei dat hij zelf mocht weten wat hij ging doen. Dus hij besloot mee te gaan. Was zijn eerste keer. Voordat we de berg gingen beklimmen kocht hij nog een ijsje voor me. Superlief en toen werd het me duidelijk dat hij toch wel iets van engels begreep. Als je maat korte woorden zei en gebaren erbij maakte. Na een half uur omhoog geklommen te hebben Kwamen we dan bij de grot aan. Super mooi wat kalk kan doen als dat naar beneden druppelt ook de tempel in de grot was mooi vooral met de opening. Maar men wat was het heet en zweten dat we beide deden.
Daarna weer terug lopen de dag ervoor half het geregend. Dus de stenen waren spekglad. En ik gleed dus soms ook weg. Na 3kwartier weer terug gelopen te hebben was ik toch een partij bezweet. Met de boot terug naar de taxi. En naar een ander strand voor lunch. Nog een paar aalschovers gezien en lekker rijstsoep gegeten.

Daarna door naar de view. Weer een half uur naar bovenklimmen. Halverwege dacht ik ga terug. Je was zo bezweet en het was zo warm. Eenmaal boven was het heerlijk cool door veel wind. Woow wat een uitzicht!! Zeker halfuur boven gebleven om af te koelen. daarna zagen we de bui ak hangen en zijn we naar beneden gegaan. Onderweg kwamen we een japanees gezin die vroegen hoe ver het nog was. Dus ik nog een derde. Ik was echter vergeten van de regenbui. Toen wij eenmaal beneden waren en in de auto zaten. 30seconden later het begon ontzettend te regenen. Toen we weer op de weg waren schoten de apen en baby apen. Over de weg. Langzaam reden we er langs. Apen kwamen naar ons toe. Daarna 2uur rit terug gehad. Nog onwijs mooie natuur gezien inplaats al de garnalrnboerderijen. Watervogels geziene hele vieze ooievaars. Gekke was ze waren allemaal laag en vies. Misschien dorp rainyseason. Eenmaal terug wou ik wat gaan eten. Dus na nog een uur in de stad rondgezworven te hebben besloot ik dat ik genoeg gelopen had en ergens wat moest gaan eten. Eenmaal plaats genomen dacht ik heb honger dus ik 2dingen bestellen en een mango juice. Toen ik de mango juice kreeg bleek het gewoon uit een pak te zijn en onwijs vies. Daarna voelde ik me een partij niet lekker. Toch gedwongen om iets op te eten. Jongen vroeg nog heel lief of ik een doggy dag wou. Maar kon echt geen eten meer zien. Dus dat sloeg ik maar over en eenmaal in me kamer ging het wel weer. Buikproblemen had ik niet. Gewoon onwijs veel gesport op een dag.

Vrijdag
S ochtends lekker ontbijt gescoord bij de 7eleven. Wat inhoud een dutchie yoghurt, warme tosti pizza en warme kaas ham croissant en juice. Geweldige van de 7eleven is dat ze het voor je opwarmen en geven rietjes en lepels. Eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een heerlijk ontbijt.
Nog even verteld aan de guesthouse man dat de soort van airco in de kamer niet werkte en niet het geld waard is. Zo dat wist hij toen ook. Toen was het 12 uur en bracht hij me op de scooter naar de local bus. Moet er grappig uitgezien hebben met mijn backpack en mijn tas.
Daarna in de bus voor 3uur. Ook al zeide. Ze dat het 2uur duurde. In bangkok de strain gepakt en daarna de metro. Was goed dat ik klein geld had gespaard. In de metro moest ik mijn backpack openen na 2minuten mocht ik weg. Om half 4was ik op het hotel en ging even lekker rustig genieten. Om 6uur ontmoet ik groep. Blijken 7en leerkrachten in te zitten van de 15 en een kind van 14 en oudste is 56. Euh ja niet helemaal wat ik verwacht had. Gelukkig heb ik mijn eigen Kamer. Dus kan Altijd mijn eigen ding doen. S avonds aan de overkant.
Krijg ik  om 9uur een sms van koen of ik op de backpackerstraat ben. Hij zag me op de lijst staan. Dus dacht dat is leuk. Mijn hele groep was al naar bed. Dus ik er naar toe. Koen was wel een beetje ziek. Maar ja ik had toch niet gepland dat ik uit zou gaan. Daar Eenmaal aangekomen lekker lopen bijkletsen. En wat verhalen uitgewisseld. Vervolgens bleek er een nederlander naast ons te zitten. Die een thaise vrouw. Nou ja vrouw. Ze waren niet getrouwd en kenden elkaar 5 maanden Euh. Ja zei was 26 en 46. Iedereen had haar 18in geschat. Nou ja beetje vies mannetje die het nodig vond om rare opmerkingen te maken dat de engelse vriend van koen wel seks wou enzo. Euh Ja vies mannetje dat alleen maar aan seks denkt. Maar goed. Na tijdje kwam de engelse jongen dat hij betast werd door de jongen naast hem.... Hahaha pfff wat een gedoe. Nou de jongens voelde zich niet zo goed dus 12 uur tijd om naar huis te gaan. Tuktuk voor 100genomen ik was kennelijk goedkoper heengaan dan zei. Eenmaal in de tuktuk begint het toch een partij te regenen. Koen blij dat hij in het midden zat. Ik was aan de linkerkant zeiknat. Eenmaal bij hotel aangekomen moest koen nog 10minuten lopen. Maar Ja het regende hard. Geen idee of hij droog teruggekomen is.

Zaterdag begint de tour echt en komt de rest van mijn blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 13667

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: