skubado diving!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu skubado diving!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

skubado diving!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Augustus 2013 | Thailand, Ko Tao

Maandag
Kwam ik aan bij het hotel. En had de hele nacht giebelende nederlandse meisjes. Dus weinig slaap Eb 2uur vertraging. Eenmaal aangekomen bij resort. Zeiden ze dat ik een uur moest wachten. Dus gegeten met Een slecht engels sprekende chinees gegeten. Na 3uur wachten was eindelijk mijn kamer klaar en kon ik nog 2uur slapen voor ik mijn eerste les had. 4uur ging ik dan. Het hield in dat we een slechte film uit d jaren 90 gingen kijken hoe je moest duiken. Nederlandse kind en de chinezen snapt er niks van. Aangezien er geen ondertiteling was. Na 3 uur in de klas gezeten te hebben wat eigenlijk 2uur moest duren. Kregen we nog huiswerk en moest ik nog een dokterverklaring hebben omdat ik allergisch ben. Zucht. S avonds lang gepraat met ouders van het kind. Leuke twentenaaren. Of zo iets. Toen moest ik nog medisch verklaring halen. Na een hoop gedoe aangezien ze eigenlijk om 9uur gesloten waren. Hielpen ze me toch. Ik bleef gewoon lachen en rustig Alles uitleggen. Andere mensen werden gelijk weggestuurd. Die hetzelfde wouden. Het was een medisch verklaring van niks. Ze luisterde naar mijn hartslag en keken in mijn oren en vertelde wat ik had. Ik kreeg z'n gevoel dat ze iedereen een medisch verklaring geven. Daarna nog maar studeren voor morgen.

Volgende dag dinsdag
mijn duikinstructor voor 3dagen gehad. Jaco uit zuid afrika. Aardige goed uitziende surfer dude. Dus ik vond vanaf dat moment alles best. Na een uur les waren we dan klaar. De rest had nog een uur les. Ik kwam erachter dat dit zijn 2werkdag was als duikinstructor was. Euh ja dat klinkt goed :p niet een echte leerkracht. Nou ja s middags gingen het zwembad in met al onze spullen.  Wat vond dat eng. Ik was met zijn 3en. 2franse die alles in een keer alles goed deden. En ik pas in 2of 3keer. Of terwijl de slechtste Van de klas. Gelukkig vond ik daarna uit dat ze al een keer duikcursus hadden gehad. Waar ik het meeste last van had. Was mijn oordruk gelijk te maken. Oren waren nog steeds niet helemaal goed van al dief  hooikoorts waar ik last van heb sinds februari.  s avonds wou ik eten en zag iemand alleen zitten.  ik vroeg of ik erbij mocht zitten. Dat mocht. Ik avondeten en beetje lopen praten. Was een duitse politieman in opleiding. Nou ja besloten om te gaan nightswimming. Iets waar ik ontzettend van hou. Zeker omdat het water warmer is s avonds. Waren een paar meisjes die het water in wouden. Dus wij wouden ze laten schrikken. Dus eerst enge geluiden maken. Toen we dichtbij genoeg waren sprongen we uit het water. Maakte veel kabaal en na 10meter vielen we in het water. En meiden gillen en rende keihard weg. Daarna probeerde hij me te zoenen maar was niet geïnteresseerd in het. Dus ik lekker naar bed gaan.

Woensdag.
S ochtends weer mijn les in het cafe gedaan. Daarna gingen we om 12uur duiken. Men wat ik zenuwachtig. En het equalizen ging zo ontzettend slecht. de rest ging op zich wel goed de oefening. 2keer gedoken en vooral beetje rondzwemmen bij de vissen vond ik echt heel leuk. De oefeningen vond ik maar niks. S avonds at ik gezellig met het nederlandse gezin. Nog een toetje genomen gefrituurde ijs. Super lekker. En opeens stond die duitser van gisteren achter me. Pf daar had ik echt geen zin in. Bleegh en hij bleef er maar staan. opeens bedacht hij dat hij mij wel een bier kon aanbieden die ik soepel afwimpelde. Daarna zei die ja je kan me vinden op strand. Zoo geen zin in!!! Dus yeah maybe. not! Daarna naar bed gegaan want moest om 6uur s ochtends duiken.

Donderdag
Pff wat was het vroeg. Kwam ik er s ochtends achter dat restaurant ook nog niet open was. En ik dus geen ontbijt had. Men wat voelde ik me slecht. Ik ging over mijn hele lichaam zweten en doen en niemand had eten. Net op moment dat ik dacht dit komt niet meer goed. Stopten we bij een hotel en kwamen ze met brood aan. Dus ik gelijk vragen of ik een snee brood mocht. Dachten ze dat ik diabetes had. Nou ben ik niet. Maar zo voelde ik me wel. Eenmaal aan het duiken was het equalizen weer lekker slecht en toen ik boven kwam werd ik me toch partij misselijk. Op de boot Praatte een israëlische duikinstructor op me in over andere dingen. Dat hielp tegen de misselijkheid. daarna moest ik mijn tweede duik doen. Men wat was ik zenuwachtig. Eenmaal onderwater ging het wel weer. Maar boven water was ik weer misselijk en wou ik er mee stoppen. Ik was het zat. In mijn hoofd zei stop en doe het nooit meer. Op het einde heb ik toch door gezet. En dat was wel goed van me en onder water ging het eigenlijk heel erg goed. Eenmaal boven was ik super blij. Ik had het gehaald.
Daarna nog even gekeken naar chinezen die altijd kwijt waren en altijd weg. Duikinstructor maakte uren dat was echt super lang. Hij was alleen maar bezig met de 4tellen. Ze konden ook niet gewoon uit water komen ze vielen overal tegen aan behalve naar boven.
S middags dan eindexamen doen. Ik had nog gevraagd of ik de nederlandse mocht hebben?? Die kreeg ik niet en ook niet er naast. Nou toen begon ik hem toch wel te knijpen. Probeerde relax te  blijven maar achteraf toch veel over woorden heen gelezen. Woorden die ik vaak zocht maar niet kon vinden. Hoe vaak ik ook de zinnen opnieuw had gelezen. Men wat schaarde ik me kapot. Nou toch met 17fout van de 50 geslaagd. Euh ja 10vragen Waren fout omdat ik woorden over het hoofd had gezien.
S avonds uitgegaan met israëlische duikinstructor. Was best gezellig lekker gepooled sinds lange tijd. Daarna half uur alleen naar huis gelopen. Op het einde vond ik hem toch niet meer zo aardig.

Vrijdag
Volgende dag eerste fundive gehad bij alan wat was dat leuk. Hij was mijn buddy aangezien we oneven aantal waren. Allemaal dingen laten zien. Bij de tweede duik hadden we zicht van een halve meter. Dus we zaten aanelkaar geplakt en was nog best lastig om elkaar niet aan te raken. Duik instructeur vond het nog best prima gaan. Verbaasd dat duikinstructor weer moest werken en die was toch een partij aan het gapen. Even verteld dat we gisteren allemaal respect voor hem hadden. Vervolgens met allemaal duitsers lopen praten. Wat ik trouwens alleen maar deed praten met iedereen. Waren ook nog nederlanders op de boot. S avonds toen ik wou gaan eten. Stonden er opeens allemaal duitsers op elkaar te wachten. een van de duitsers vroeg of ik mee ging eten. Dus ja waarom niet. Hij werd ongeduldig omdat hij zolang moest wachten en ging toen alvast. En ik maar mee. Wat was dat raar. Hij bleek al heel lang te reizen en had super aparte verhalen. Hij was bijvoorbeeld 2maanden alleen in de woestijn in australië. Omdat hij geen geld meer had. Ook in nieuw zeeland leefde hij in een auto en was altijd alleen. Hij vond ko tao maar toeristisch.  mijn t shirt was per ongeluk nat geworden toen de zee opeens dieper was dan ik dacht en mocht zijn t shirt aan :p Hehe. Nou ja na heel lang gepraat te hebben. Moest hij naar bed. Want hij moest om 6uur s ochtends duiken. Ik ook maar naar bed.

Zaterdag
Heerlijk uitgeslapen. En om 12uur tijd om de laatste 2duiken te gaan doen. Nieuwe instructeur gekregen uit zweden. Vader en dochter uit denemarken waren er ook bij erg leuk en een duikinstroctor in opleiding die mee ging duiken. De laatste werd mijn buddy. Nou ik een gezeur met me duikbril er kwam steeds water in! Op het einde was ik low on air en moesten we stoppen opeens zaten we in een school trompetvissen echt 100zweefde of zwommen om ons heen. Ik zag er eerst maar een totdat ze naar de rest zweefde. Het was zo leuk om rustig rondjes te draaien bij 3minuten stop en naar al die vissen kijken. Daarna weer omhoog en waren letterlijk naast de boot. Naar de volgende plek gevaren en daar weer gezwommen. Zag paar vissen die snel onder het zand gingen verstoppen. Verder gewoon om me heen gekeken en verbazend wekkend waar ik ook keek overal waren vissen :). Echt heel mooi! Geen idee welke maar wel heel veel! Jongens waren ondertussen wat afval aan het opruimen die mensen in de oceaan gooide! Eenmaal boven geprezen en verteld dat ik ook wat zag maar niet durfde te pakken omdat het tussen een stuk koraal lag.  Toen we boven kwamen en aan dek waren begon het regenen. Had een goede spot te pakken. Ik stond echter even op en opeens zat de nederlandse duikinstructeur op mijn plek. Hehe dus ik gewoon op hem gaan zitten aangezien ik anders nat werd!

of was dit de dag te voor! Euhm lastig als je iets nog moet opschrijven als je al heel ergens anders bent. Euh volgens mij hoort daaraan vast het verhaal van de duitser. Hahaha Euh sorry.

Maar goed dan zijn we nu bij zondag
S ochtends uit checken om 10uur.. Pff nog snel een gratis ontbijt geregeld
Eerste echt zonnige dag dus ja mijn eerste stranddag. Ik mijn factor 50mee boekje of e reader.
Ik ga me goed insmeren mooi plekje gevonden en bakken maar. Ik lekker boekje lezen. Komen er opeens 2meiden voor me liggen. Nederlanders en die beginnen me toch een partij te zeiken over een groep nederlandse jongens. Pff irritant. Nou ja muziekje op niks aan de hand. Niet veel later zijn er 2 nederlandse families op het Strand. De jongens beginnen met zand naar elkaar te gooien. Weg met de rust. Nederlands gedrag helemaal zat en na2 uur gevlucht naar 7eleven  voor wat eten. Even een half uur lang gekeken hoe een duitser geen geld uit een pinautomaat kreeg. En het maar bleef proberen. Daarna terug naar het strand opzoek naar een nieuwe spot in de schaduw want kwam er al achter dat ik keihard was verbrand in die 2uur dat ik me al regelmatig insmeerde. Mooie plek gevonden en weer verder in mijn boek. Boek nummer 2aangezien ik helaas mijn 7boeken uit heb na een half jaar geleefd te hebben in andere wereld. na 4400blz gelezen te hebben. Nu over naar slechte misdaadboeken. Leest wel heel snel 2dagen en je hebt die 200blz. Uit....
Nou ja rond een uur of 3naar mijn nieuwe verblijf gegaan. En daar even ice age gekeken totdat ik honger had. Mijn eerste avond dat ik opeens alleen zou gaan eten. Na wat rond gelopen te hebben. Vond ik een pizzeria. En daar had ik toch zin in. Heerlijke calzone gegeten en daarna bier gehaald en alleen op het strand sterren gekeken. Nog een prachtige vallende ster gezien en toen was het bewolkt en smaakte het bier me niet meer. Dus terug op de weg gekomen en kwam tijdens wandeling een flyerjongen tegen. Voor en feest de dag ernaar. Dus ik vroeg wat is er buiten het toeristische gebeuren nog iets leuks te doen. Ja is goed als je bij 7eleven bent om 10uur gaan we naar de localpub. Ik nog even terug naar kamer om even op te frissen en ik was klaar om te gaan. Will (ja echt waar) moest nog even flyeren. Ondertussen waren er behoorlijk wat signalen dat ie verslaafd aan drugs was. Veel krabben en andere rare dingen. Op dit moment was hij redelijk nuchter en vertelde dat zijn vrienden in de babebaloo bar waren en dat ikxdat helemaal het einde zo vinden. Dus ik achter op de scooter en daar gingen. Eenmaal aangekomen ergens bij een resort. Moesten we eerst over een weg met daaronder de zee. Eerste wat ik dacht. Moet niet dronken zijn als ik terug ga. Daar eenmaal aangekomen vond ik het idd het einde. In de club hadden ze een boot gebouwd en hangmatten boven de zee!! Vissen die zwommen in magnetrons of in de bak waar bier koud werd gehouden. Overal lichtjes. Bij de groep aangekomen bleek ik met amerikanen en engelse in de groep te maken hebben. Mad, monk , daniel en will. Best lastig om het allemaal te volgen. Na een tijdje op ik heel lang met monk lopen praten. Over warming global en hoe het nou zat met os systeem en de koning. Erg interessante discussie. Daniel was de stille jongen in de groep. Maar wel het best ogende. Na een tijd besloten ze om ergens wat te eten. Nog wat gedart waar we ons eten ophaalde en gingen bij monk het opeten. Mooi uitzicht had hij vanuit zijn balkon. De jongens hebben de hele avond over gehad hoe bang ze wel niet waren om iemand zwanger te maken. 2uur duurde dat gesprek. Haha altijd wel geweten dat vrouwen er bang voor zijn maar dat de mannen dat ook hadden. Daniel had al 3abortussen achter de rug.... Euh ja leuk om te weten. Na een tijd was het dan toch echt tijd om naar thuis te gaan en will bracht me netjes thuis.

Maandag
S ochtends nog een keer naar het strand maar dan met bescherming.
Lekker gechilled. S avonds een avond hoop gedaan op het strand. Kwamen wat vuurmannen langs 4keer voordat ze durfde te vragen of ze het ook mochten doen. Toen ik naar huis ging om hoop weg te brengen kwam ik duikinstructors tegen die al behoorlijk dronken waren voor half 8 in de avond. Nou daar ging me hoop en was ik hem de rest van het uur kwijt omdat alle mannen het wouden proberen die er verbazend wekken goed waren. Een meisje had haar eigen move zodat iedereen op de grond lag van het lachen. Ik kreeg partij blend naar binnen en ze bleven maar bij schenken toen gingen we naar de volgende bar waar een hoop werd gelachen n nu was mijn hippe bril aan de beurt. Iedereen die hem op had was de populairste man of vrouw van de kroeg. Daarna gingen we naar the bar next door. Wel vreemde naam waar we met de hele groep gingen dansen. Wel raar dacht in een heel andere groep te zitten bleken monk en daniel er oo bij te zijn. Hele avond met schattig frans meisje gedanst. Ik snapte niks van de groep iedereen deed het met iedereen.. Nou ja het zal wel.

Maandag met de boot terug en ja hoor monk en daniel zaten er ook in. Blijft allemaal super toevallig of heb ik paar stakers erbij.

Rest wordt vervolgd over cha-am

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 13670

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: