Sekolah and a funeral ;) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Sekolah and a funeral ;) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Sekolah and a funeral ;)

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Maandag
s ochtends doehalf 10 voorbereiden voor de klas. Dit koste echt ontzettend veel tijd. Aangezien we niet het niveau van de kids wisten. We waren de laatste de klaar waren met voorbereiden.
S middags gingen we dan half 2 naar singakarta met de local bus.
Eenmaal aangekomen bleken we maar 6kinderen te hebben. Gelukkig naar een half uur waren er toch 21kinderen. De eerste dag duurde echt heel lang. Aangezien de kinderen niet zo snel reageerde en erg onzeker waren wat to do. Linden harry en ik staan voor de klaar. Bobo kwam naar ons kijken.en probeerde iets meer interactie met de kinderen krijgen. We begonnen met een herhalingsopdracht wat ze al geleerd hadden. Dit vonden kinderen dit echt heel leuk. We zeiden een woord en het kind mest het opzoeken op het bord. Een soort estafette race. Daarna leerde we ze iets nieuws naar een uur werd het tijd voor pauze. Daarna leerde we ze weer wat. Na uur weer pauze. Em het laatste uur leren we ze allen een nieuw liedje. Dit geval i like the flowers. Daarna levend memory met ze gespeeld. Simon says. Vonden ze erg leuk.

Dinsdag
voorbereidingen gingen een stuk soepeler en waren dan ook veel eerder klaar. Dat kwam goed uit want ik bleek toch wel ziek te zijn. En heb dus ook geslapen. Tijdens het lesgeven was ik toch minder actief en liet het mer aan harry over. De kinderen waren echt stukken actiever en praatte harder. We adem dan ook 25kinderen. De dag vloog echt voorbij. En weer waren de laatste van de 4 groepen dat uit waren. Ik heb ze fopbal geleerd. De kinderen zijn twaalf. Maar zo gedragen zich echt niet.we hebben het een half uur gespeelde en alleen maar gelachen. Toen ik eenmaal thuis kwam ben ik ziek naar bed gegaan en sliep dus al heel vroeg.

Woensdag
voorbereiden. Gaat echt heel snel zitten lekker buiten en bedenken alles.
Na het voorbereiden chi chi wa opgezocht
Daarna toch weer geslapen
vandaag hadden we maar 16kinderen dit kwam omdathet ceremonie dag dus veel waren thuis. En net nu we echt heel veel nieuws de kinderen wouden leren. De kleren en het huis. Op het chi chi wa gedaan. Kinderen vonden het geweldig.

Donderdag
Na het voorbereiden naar het 4sterren hotel gegaan. Om lekker in het zwembad tellingen. Dit was pas een voorbereiding voordat je de kinderen ziet.
Toen we aankwam bleken we 31kinderete hebben. Het eerste uur moest ik boord het eerst boos worden op de jongens. Later kwam ik er achter dat het door een jong kwam. Hij had emoties op zijn tshirt staan. Er lopen vaak kinderen rond die geen les krijgen. Dus ik geef ze takjes zoals het uitlopen van de visser voor het prikbord. Dit vinden ze prachtig om te doen. En scheelt ons een hoop tijd en een vies bord.
Aangezien er veel kinderen waren hebben we op het einde chinese muur gespeeld. Vooral de jongens waren fanatiek.
S avonds was het afscheid van een aantal mensen en daarna gingen we ut in ubud. Dit was erg gezellig en ontdekt dat de sanders toch wel een hele rare kerstman hebben. Ze hebben er net een maar 14. Als je meer wilt weten zoek je het maar op wikipedia.
Om half 3 kwamen terug em de honden waren niet eens gemeen.

Vrijdag
ja hoor ik heb natuurlijk weer een kater... Voorbereiden ging weer snel aangezien we alleen maar herhaling hadden. Aangezien het onze laatste dag was. De dag vloog om en een hoop knuffels en bloemen gehad. Daarna ben ik bij kade achterop de motor gegaan en hebben heel hard gezongen en gedanst. We werden wel een beetje raar aangekeken. . Ik heb niks voor niks de bijnaam buhduh!!
S avonds eliza en soley uitgezwaaid. En daarna naar ubud toe om bier te drinken.wat inhield naar 24uur shop en daar zitten. Ubud is zon 20minuten lopen. Was erg gezellig.

Zaterdag
ik had omxhalf 12 met desmond en erik afgesproken. Desmond is een huisgenoot van een vriend van me :p er is op zaterdag een funeral van de familie van de koning van ubud. Ds er waren massa s toeristen van het eiland toegestuurd. Onwijs veel gelachen om de droge humor van die gasten.. D s een Ontzettende fotgrafeerde. Ik dacht dat ik erg was. Maar niet dus. Hij weet overal vooraan te komen. Dat was wel erg makkelijk.
Maar goed ik ga je even wat vertellen over de ceremonie.

De voorbereidingen voor recreatie duurt ongeveer 2weken. Dit hangt af van vanalles. Ze maken een gigantisch toren en brug om het lijk naar boven te brengen. Vervolgens man ze een gigantische stier en draak. H
Alle families die ook in de periode overleden zijn worden weer opgegraven en ook voor hun was er een kleinere stier of leeuw. Die worden met een hoop geschreeuw naar een andere tempel getikt omcdaarcgecremeerd te worden.
Terug naar de royals eerst komen er dames uit het paleis met van alles ophun hoofd. Daarna een paar instrumenten. Dan komt de stier daarna de draak daarna de troon.een daarna de familie dit een touw vast hebben.
Daarna wordt het lijk dat in een kist zit in de tornen gedragen. Die wordt helemaal vastgezet. Daarna komen 2familie naast aan hem zitten. Ookxdeze worden vastgebonden. Aangezien de toren hoger is dan de bomen of de huize. Daarna rennen ze een stuk en stoppen. Iedereen er achterna.we kwamen gigantisch veel slippers tegen de uitgemaakt waren. Na1,5uren kwamen san eindelijk bij de tempel aan.
Het lijk en de famleden worden naar beneden gebracht.
De stier moet op een platform. Hiervoor hadden ze bamboestokke. Nodig. Ze waren echter niet zo slim aangezien groter waren dan waar het in moest. Het was een hoop gezag. Toen eindelijk de stier er stond liep de familie een paar ddr rondde stier met het lijk. Daarna werd er afscheid genomen. En werd hij in de stier gedragen. Priester erbij. Wij naast de familie gaan zitten voor de stier. De draak staat andersom er naast. Daarna hebben wd een uur gewacht voor het vuur aanging. Als ik terug ko zal ik de boos laten zien. Ze zijn echt heel gaaf. Heb er dan ook 400geschoten.
Op ee gegeven moment is het vuur bijna uit maar het lichaam is nog helegaal niet verbrand. Dus ze zorgen dat naar beneden wordt getrokken. Ik heb gewoon een verband lijk gezien. Daarna gooide ze er benzine op en je zag hem langzaam vergaan. Daarna zijn we weggaan om wat te eten.
Even weg van alle toeristen.
Daarna scooters afleveren. Terwijl de mensen er niet waren. Dus wij aan De buren gegaan en hij de eigenaar ophalen. Dan konden we eindelijk naar de spa. Balinees massage. Inclusief de billen.....
Daarna een livemusic bar geweest.waar later ok een club bleek te zitten. Was erg gezellig. Vooral toen een onwijs lelijke oude vrouw heel erg danst. En ze gewoon alle leuke jongens kreeg :) nou ja geen idee of ze leuk waren. Toen probeerde ze bij ons de dansen maar dat werd niet gewaardeerd door de jongens en vestopte zich.
Rond een uur of half 3naar huis en afscheidgenomen.
Dit keer geen hond die geblaft had. En julie en tanja kwamen niet naar buiten om te gaan hiken. Rijk dus voor me alleen.

Zaterdag
gechilld bij het zwembad en bij onze stamcafe en nieuwe huisgenoten ontmoet uit jawel zweden.

• 29 Juli 2012 - 18:34

Erna Muller:

Lieve Kim,
    Dat lesgeven bevalt je wel, geloof ik. Nog 1 weekje voor de klas en dan surfen! Je hebt heel wat te vertellen als je weer thuis bent, we kijken al uit naar al je verhalen en naar al je foto's. Geniet nog maar even van die laatste weken en daarna is in Nederland zijn ook weer fijn!

• 05 Augustus 2012 - 16:19

Aafke:

Toch wel heel bijzonder om zo'n crematie mee te maken.