Surfen!!! - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Surfen!!! - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Surfen!!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Augustus 2012 | Indonesië, Canggu

Maandag 6 augustus.
S ochtends heel vroeg ontbeten  zodat we een hoop zon konden pakken. Om 12uur kwam de taksi aan en gingen we naar het surfkamp. Eenmaal daar aangekomen.. Gaan we natuurlijk kijken naar de surfers. Ik was weer heerlijk aan fotograferen.. Voordat ik het wist waren het er 400.. Maar surfen is ook zo gaaf om te zien. Toen ik me voorstelde aan iedereen dachten ze dat ik Scandinavische was dus ze spraken me dan ook aan in hun taal. Moet ik maar als compliment zie.. Aangezien. Ik zo Scandinavische er uit zie vergeten ze heel snel Engels te praten. Steeds moet je hun er aan herinneren  dat je hun taal niet spreekt en 3zinnen praten ze alweer Zweeds of what ever. Ik voel me daar de eerste dag zo niet op mijn plaats. Dat ik oma bijna huilend had opgebeld... Het geeft je een gevoel of je in een nieuw land terecht bent gekomen. In plaats een eiland waar je al 3weken op verblijf. Na de film maar naar bed gegaan.

Dinsdag 1ste dag surfen.
Na het ontbijt om te gaan surfen. Ja ik heb er echt heel veel zin in. Daar eenmaal aangekomen barst ik van ddr energie!! Adrenaline stroomt door mijn lichaam. Na ons omgekleed te hebben. Gingen we naar ons bord en wat we moeten. Een helm op???  Nee dat ziet er echt zo stom uit. Nou toch maar op gedaan. Eenmaal aangekomen bij het strand werk tijd voor stretch oefeningen. Daarna uitleg over hoe en wat en dan hop op strand uitproberen. Dat gaat me eigenlijk heel goed af.  Tijd om het water in te gaan. Ik met een grote emile het water in. Ik pakte mijn eerste golf en ik faalde. Toch blijven proberen en een van de leraren hielp me voor snelheid en na een tijd proberen lukte het me zowaar. Ik was zo blij dat ik met beide armen omhoog te juichen. Dat was een lange golf en ik was sneller dan portugal vorig jaar. Oh ja ik was ook nog aan het schreeuwen. Van blijdschap. Daarna stond ik steeds bijna maar ik kijk naar me bord en niet recht voor me. Toen gaf de leraar me een tip. Stop met denk. En ja hoor ik had weer een golf. Wat een geweldig gevoel. Na de les kon ik van mezelf 2keer op het bord staan. Toen kregen we toch wel erg hoger dus werd het tijd voorlichten. Heerlijk goedkoop gegeten. Waar je gewoon aanwijst wat je wilt en dus binnen 2min je eten het. Daarna tijd voor shoppen. Een zweedse jongen geholpen met souvenirs te kopen. Daarna naar huis voor avondeten sate!! Heerlijk is dat. De zweedse jongensgroep hadden het idee om uit te gaan  hop naar Kuta. Om naar goedkope barren en disco te gaan. Wat waren de jongens dronken zeg.er waren nog 3 andere mee . Maar een was opeens verdwenen. En 9jongens. Op een gegeven moment hadden dde zweden besloten om naar huis te gaan zonder mij pf 2 andere in te lichten.dus wij achter ze aan. De jongens waren al bezig met instappen, toen Max ze overhaalde toch maar even te blijven. Aangezien we nog iemans kwijt ware. Na even tjjd vvonden we hem maar ja toen was het bier niet op.  Super dronken. Een van de zweden werd een beetje handtastelijk bik. Me wat ik nou niet echt heel leuk vond. Omdat hij nou heft type waar ik totaal niet opval en niet aantrekkelijk is.
We nemen de taks en heb natuurlijk eindelijk een gesprek in et Engels en dat gesprek ging vooral over waarom we nou Holland en Nederland zeggen. Waarom we oranje shirts dragen en niet roodwitblauw en alles over het koningshuis. Ben benieuwd hoeveel ze daarvan hebben onthouden. Eenmaal aangekomen sprak de nier zo knappe jongen me aan. Waarom zon knap meisje alleen reist..en blijf maar doorgaan over hoe knap ik wel niet was. (volgende dag met julie gepraat en hij had precies het zelfde tegen haar gezegd. Ja hij was echt stomdronken. Toen ben ik Maar snel naar weggegaan.

Woensdag 2de surfdag
ja hoor heb een kleine kater. Als dat maar goed gaat. Als dat maar goed gaat. Julie en ik ons nog verslagen. Ja de sage begint goed. En toe. Ik de golfen zag werd ik toch wel een beetje bang. Heel ruw. Na wat rond gereden gestretched te hebben. Het water in en surfen.. Begin net zo goed.maar toen het einde naderde had ik door hoe het moest ik had een paar goede golven en stond er ook goed op. Mijn voeten zet ik echter verkeerd door volleybal. Aangezien je voeten anders staan en dat mijn natuurlijke houding is als ik door mijn knieën. Na de surplus ging iedereen naar huis en ik was de enige die een goed gevoel erbij had. daarna wat oefeningen in het zwembad gedaan. En s avonds een film keken met de beamer .

Donderdag 3de surfdag
ja ik he er weer ontzettend veel zin in om te surfen.het is echt een gaaf om te doen. Na stretchen lekker het water in om te laten zien wat we al kunnen. Ik pakte de grotere golven .na een tijd dat gedaan te hebben kwam ik erachter dat julie and tine de kleinere golven pakte. Dus ik dacht ik volg hun voorbeeld.dat was niet zo slim om te doen. Ik bnp namelijk gewend om in dieper water te zitten. Dus ik sta op Mijn bord en ik spring ervan af en mijn ben zijn op een pf andere manier gekruid en had geen tijd om me te herstellen. Dus daar ging ik door mijn rechter enkel. Dus ik ga gelijk zitten en probeer de leraren te bereiken.die zit echter niks dus ik roep tine of ze me van helpen. Maar zij heeft ook een surfbord en moet die eerst wegbrengen. Onder tussen gaat mijn surfboard alle kanten op en opeens is mijn bord in mijn rug en trekt me mee terug de zee in. Gelukkig komt die daar net aan en nu pas heeft de leraar door dat er wat mis is.op het strand krijg ik ijs erop en niemand van me groep heft door dat ik aan het vloeken ben en aan het janken van de pijn. Dat ik normaal niet zo snel. Ondertussen heb ik een gigant ei op Mijn enkel... Bij de sportschool word ik verzorgd. En iedereen vraagt of het gaat maar als js nee zegt lopen ze gewoon door.hele dag gewacht totdat de begeleiders om te beslissen wat te doen en mijn ouders wakker gebeld. Maar ik was helemaal alleen en niemand was ervoor me om te helpen. Ik loop janken van de pijn en eenzaamheid. Begeleiders kwamen pas om 7uur heb dus 8uur met gigantisch pijn gezeten. De conclusie was ga morgen naar de dokter. Ik kreeg een film en wat eten en aanging de rest uiteen en was ik dus alweer alleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 13660

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: