inburgeringscursus :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu inburgeringscursus :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

inburgeringscursus :)

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Dinsdag
we begonnen met bahesa klas. Dit duurde echt eindeloos. Het was zo saai.
Om 2uur gingen we een wandeling maken dooreis reisvelden. En jawel het miezerde dus ze wouden het niet door laten gaan. Wij vonden dit echter onzin. Dus hebben we toch de wandeling gedaan. Het was echt mooi. Vooral toen we door het gras liepen. Daar waren allemaal jongeren verzorgen en waren daar aam het chillen en muzak an het luisteren.
's avonds gingen we naar ubud. Voor wat te drinken. Ba den kwartier gooide het ijsland meisje de tafel om en het bier lag overal behalve in het glaasje. We gingen naar huis en de ijslanders bleven langer. Toen ze stralbezopen terug kwamen. Bleek dat ze arak shots hadden genomen. E

woensdag.
S ochtends hadden we weer bahesa klas. Dit was nog erger. Dus ik lekker internet.
S middags kregen we batikles. Dit was echt heel erg leuk. Ik heb echt4 uur. Geschilderd. Ik natuurlijk de moeilijkste print kiezen. Want ik moest en zou vogels hebben. Vanwege vogelcontesten en the cockfightsb
's avonds gingen we naar een geweldig mooi cafe. Het ligt tussen ubud en ons dorp. En je hebt een prachtig uitzicht over de rijstvelde.. En de mango juice was goddelijk. Het is echt mijn favoriete plek. Ik kom daar echt tot rust. Je hoort de kikkers en de krekels en voor de rest niks. Bediening is erg traag. Maar je betaalt echt niks voor drinken.

Donderdag
s ochtends gingen we balinees koken. Een van de gerechten was met pinda's dus dat kon ik niet maken. Ik heb al geen idee wat ik heb gemaakt. Aangezien ik de meeste vegatable niet kende. Daarna haten we het op. Er was echter een probleem. Ze hadden het eten al opgewarmd mega natuurlijk de pinda saus. En ze wouden heft gewoon niet voor me schoonmaken. Ik was echt gigantisch kwaad. En ging later huilend naar de coordinator. Aangezien ik echt moe was dat ik constant moet p leggen er geen pinda in zit. (paar uur later had ik inderdaad een allergisch reactie.)
S middags gingen we een bloemenoffer maken. Dat hielld in maak een doos van blaadjes en niet het vast.

Vrijdag
s ochtends gingen we tirta empul. Daar kan je hele ziel schoonmaken. Dus eerst gingen we naar de priester waar we onze flower gaven aan god. Daarna gingen we ibm het ijskoude water. Om negen wensen te doen en je kwade dromen weg te doen. Het was echt heelcleuk. 3keer je gezicht wassen en 3keer je hoofd en voor de boze droom eem douche nemen.
Dus ik was echt straalbezopen. Gelukkig had ik een reserve jurk bij me.
Toen we terugkwamen ging de rest allemaal weg. Dus ik eindelijk mijn plek apart. Heerlijk. Gewoon lekker mijn eigen ding doen. S Avonds naar de bar om te chillen. Daar bleken een paar andere vrijwilligers. Bleek de volgende drinken gratis te krijgen. Was erg gezellig en de oude duitse vrouw gehelpen met going to sanur.

Zaterdag
Om 9uur werd ik opgehaald. Om een dagtrip te maken in the east. De tempel besakih bezocht en nog een klein museum. helaas had ik bij de tempel een gids genomen. Hij vertelde me niks en maakte alleen maar foto s.
Daarna gingen we naar de vulkaan. Ik was echter te laat om te gaan haken. Maar een prachtige uitzicht. En ook de taksi drive. Was zo lief Euh aardig. Nee val echt niet op aziatische mensen.
S Avonds was er een verjaardagparty. Heerlijk vis gegeten. De kinderen gingen hoepeler.

Zondag
lekker uitgeslapen en Daarna op naar de atm. Toen ik naar ubud liep. Ging ik door mijn enkel. Doordat de weg voor e lager was zette ik me nadere voet naar voren waardoor ik viel. Natuurlijk lag er Allemaal as en mijn knieën waren zwart. Dus ik naar de supermarkt om jodium te kopen. Daarna opzoek naar de postoffice. Maar was vergeten dat het zondag was.
Dus daarna lekker shoppen. Toen ik s Avonds mama en papa skype kwam ik er achter dat ik niks voor hun heb. Dus dat wordt lastig.

Maandag blijft nog even geheim. Maar ik ben gek op lesgeven. Mis het ontzettend.

  • 23 Juli 2012 - 16:50

    Erna Muller:

    Tja, men zegt: Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
    Fijn dat je het daar ook mooi vindt.

  • 24 Juli 2012 - 05:29

    Kim Van Eijl:

    Ik weet het. De eerste week viel ij niet. Pas de tweede week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 13647

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: