laatste week vrijwilligers werk and beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu laatste week vrijwilligers werk and beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

laatste week vrijwilligers werk and beach

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Augustus 2012 | Indonesië, Candidasa

Maandag
> S ochtends voorbereiden en naar the mansion. Ja ik moet toch een kleurtje krijgen voordat ik ga surfen.
> Vandaag mijn nieuwe klas gekregen. Ik had gehoord van de mensen voor e dat ze heel erg vervelend waren. En dat ze op het eindeaar 2kinderen hadden.vanplaats 41... Eenmaal aangenomen. Had ik 22kinderen. En het was50 / 50. De kinderen waren echt schatten. Zo aardig en wouden dat ik  met ze ging spelen. Ik hebay de klas alleen. Dus het is soms best lastig. Aangezien je de niveau s niet weet. Na het liedje i like the flowers aangeleerd te hebben zongen de kinderen dat constant.  S avonds de welkom dinner gehad. 15 nieuwe mensen. Dat is best veel. Een hoop nederlanders weer. Ik maak nu ook grapjes dat we ze geen engels leren maar nederlands. Zodat we indonesie terug kunnen krijgen. Hehe nee hoor ik heb ze gewoon engels geleerd. Daarna naar kopi dasa. We zouden daar ons weekend boeken. Niet gebeurt. Maar wel gezellig.
>
> Dinsdag
> Weer lesgeven en naar the mansion. De kinderen die il heb zijn verder dan mijn vorige klas. Dus ik dacht ik leer ze wat grammar. Nou dat was na een uur genoeg. En de kinderen waren het echt zat. Wat hoorde il later van bobo dat de kinderen gerrit waren de week ervoor. Toen ik dit hoorde heb ik besloten om veel spellen te doen en ze aan de hand van dat iets nieuws te leren.
> S avonds naar een internetcafe om foto op flickr te zettenen. Als beloning voor dat gingen julie en ik naar onze stamcafe lalalili. Met de beste mango juice ever!!!
>
> Woensdag
> Jawel voorbereiden en hop naar de mansion! We hadden geluk. We hadden wel 10minuten zon. S middags met kade achterop de scooter naar school. Wat zon 20minuten rijden is. Maar altijdonwijs gezellig liedjes zingen naar mensen zwaaien. Etc.
> De kinderen in de klas zijn dankzij kade achtergekomen dat ik bohdoh ben. Dus hebay nu de bijnaam kim bohdoh kim is gek. Misschien is dat maar goed ook want de jongens doen geen vliegkwaad. Een hoop lol met ze soms begint er een spontaan te zingen. En dan zingen we met de hele klas. In de pauze moet ik met ze meespelen. Is een best grappig spel. Een staat im het midden met een papiertje. Aan beide kanten staan een x aantal kinderen. Degene met het papiertje roept een nummer. De kinderen  die die nummer rennen naar het papiertje te rennen. Degene die het papiertje heeft kan getikt worden door de ander en dan ben ke af. Je moet de andere kant proberen allemaal af te laten gaan em dan heeft jou team gewonnen. S avonds naar cafe vespa om ons weekend te boeken. Het plan was om naar gili eilanden te gaan. Maar de prijs werd hoger en hoger. En toen besloten we naar de east coast te gaan. Candidasa. Met huis nummer 4. Twee van zweden , 1uit oostenrijk en een uit  denemarken. De rest ging ergens anders heen.
>
> Donderdag
> S ochtends voorbereiden. Ik had echter totaal geen inspiratie. Dus dat ging onwijs traag. Daarna helaas niet naar the mansion maar ubud. To buy eten voor de kids en souvenirs in een artiest shop. Daarna ging ik lesgeven En ging eigenlijk best goed. Aan het eind had ik 16kinderen Dus dat was leuk. Leuke dingen met de kids gedaan en gelachen en de kinderen gingen mij bahesa leren. Wat natuurlijk onwijjs komisch is aangezien ik het verkeerd uitspreek. Eind van de dag weer op de scooter met kadeh. Altijd grappig ik had een lied over haar gezongen. De beste scooter diver in the world! Jaa was echt top kwaliteit aangezien ik mijn stem al sinds zaterdag kwijt ben door mijn going outparty. S avonds ons afscheid dinner gehad en daarna lalalili gegaan. Ja was weer geweldig.
>
> Vrijdag
> S ochtends met kade besproken over ons toneelstuk wat we voor de hele school zouden gaan doen. Daarna gelijk door naar onze mansion tijd. Iedereen Verklaarde obscure voor gek. Aangezien het extreem bewolkt kwam. Maar de zon mocht ons dus wanneer we daar aankwamen scheen de zon. Het was zelfs zo goed dat we verbrande. Daarna naar school toe en het was weer bewolkt dus ik net de auto.
> Na het eerste uur lesgeven was het dan eindelijk tijd om animatie te gaaf. Doen.
> Mijn klas wou echter niet komen Wat ze waren de hele pauze heel braaf aan het kleuren en dat is 12. Dus eindelijk kreeg ik ze zover dat ze meegingen l. Ik dus met kadeh toneel spelen. Wat eigenlijk inhield. Dat ik alles moest doen. Kinderen waren eecht bang voor de spook. Maar op het eind pakte ze me terug door 100kinderen achter me aan te rennen. En daarna met 100kinderen in een cirkel en ik in het midden. Ik bleren met i like the flowers chi chi wa hockey pokye.Natuurlijk mijn favoriete liedje ramsam ramsam.
> Daarna met de kinderen bingo gespeeld en candy uitgedeeld. Kade deed natuurlijk ook mee. En hangman gespeeld. En toen was het alweer tijd om afscheid nemen. Kinderen wouden. Allemaal kussen van me hebben. Daarna in de miezer terug naar huis.
> Natuurlijk een afscheidsdrink in de lalalili.
>
> Zaterdag
> S ochtends om 7uur naar candidasa. Om 9 uur kwamen we daar aan.
> gelijk op zoek naar het strand. Na een uur lopen. besloten we met boot naar de white beach. Daar aangekomen moesten we op strandstoelen zitten. Aangezien het water zo hoog was dat anders zou alles nat worden.
> S avonds zouden we luxe uiteten gaan en iedereen dressed up. Was echt heel Gezellig met de meiden. En de bediendes waren echt heel grappig gekleed. Als princessen.... Met kroontjes in de haar. Ik had als toetje ee. Ijs met mango en speculaas wat een geweldige combinatie. Ik heb al een lijst wat ik wil eten als ik thuis kom. En dit word zeker mijn nieuwe toetje.!!
> Toen we terug naar huis liepen deden we nog even limbo. Daarna kwamen we opeens in en restaurant was met disco. dat om 12uur sluit. Dus we hebben daar gepoold. Ik heb helaas verloren... Daarna limbo met de locale gedaan.
>
> Zondag
> s ochtends hadden we oontbijt besteld. Maar we krijgen een totaal ander menu. Dat was echt zo grappig. En inplaats half uur ontbijt. Deden we er1.5uur over. Daarna naar bloo lagun. Super leuk. Een paar nederlandse kinderen ontmoet en met ze gesnorkeld en een grot bekeken.Was erg leuke dag. S avonds afscheid genomen van mijn huisgenoten. Alleen ddr deense blijft bij we gaan namelijk allebei surfen.. Dus na afscheid van ze genomen gingen we na de spa voor een traditioneel bilenees massage. Daarna uiteten gegaan een heerlijke pestovis gegeten. Daarna vroeg naar bed want morgen gaan we naar het surfkamp. Candidasa is niet zo toerist tenminste er waren er niet veel.

Surfkamp ervaringen komen later

  • 09 Augustus 2012 - 16:22

    Ilse:

    Nou Kim, ik ben benieuwd hoe je praat als je terug bent, je begint nu zelfs al in het engels te typen. Wie had dat gedacht voordat je vertrok. I like! (the flowers).
    Enjoy, Kisses xx

  • 10 Augustus 2012 - 13:30

    Sander:

    Kim, geweldige trip en een hele mooie ervaring. Ik heb trouw en met veel plezier al je verslagen gelezen. Ik ben trots op m'n grote nicht!

    Liefs en veel plezier nog,

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13648

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: