Kuala Lumpur en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur en Melaka

Door: kvaneijl

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Rond een uur of 1 aangekomen in Kuala Lumpur.
Iedereen had honger dus we gingen naar een Malaysisch restaurant. Erg lekkere Naanbrood gegeten. Daarna gingen we naar het winkel centrum Times Square. Beste shopping mall ever!!! Ik was binnen een minuut de rest al kwijt. Na een half uur kwam dan in de beste winkel ooit terecht: De Nikon try out shop. Ofterwijl je kan er niks kopen, alleen je kan alle lenzen, camera's, verrekijkers uitproberen. Er zijn maar 3 winkels in de rest van de wereld. Dus erg speciaal en ik was daar helemaal in mijn element. Fish eye lens uitgeprobeerd. Toch wel een erg gave gadget. Ik ben nu nog steeds aan het nadenken of ik er niet eentje zou kopen. Was wel jammer dat ik de rest kwijt was, anders had ik natuurlijk een paar gave foto's van hun kunnen maken. Ook was er een tentoonstelling. Erg leuk om te zien.

Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel. Ik had echter een probleem, ik had niet zo goed opgelet hoe we waren gelopen. Ook had ik geen idee hoe het hotel heette. Gelukkig wist ik nog wel waar ongeveer het hotel lag. Dus ik raakte hopeloos verdwaalt, werd door een aantal mensen de verkeerde kant opgewezen. Na driekwartier lopen (normaal 15 minuten) had ik eindelijk mijn hotel gevonden. (om mama een beetje gerust te stellen, ik vroeg het aan de bediendes bij andere hotels) Daar was Monika al, echter moest even wat stoomafblazen aangezien ze boos was op Jakob. Kan gebeuren en dat hoort er ook een beetje bij. Een mooie wandeling gemaakt in de zoveelste chinatown en nog een stuk litle indian. Een paar mooie foto's gemaakt en ik moest op een stuk grasveld even gek gaan doen voor de foto. Tijd om te gaan springen! We eindigde bij de twin towers. Daar binnen een fastcorn gegeten. Heerlijk mexicaans. (soms wil je toch wel iets anders dan het overheerlijke aziatische eten)
Na het eten en naar de watervoorstelling gekeken te hebben gingen we naar de skybar. dat is een toren aan de andere kant van de twin towers. (het was namelijk ladies night) Een de meiden waren er al en hadden al aardig wat ranzige cocktails op. Het uitzicht was prachtig! En die avond zou nederland spelen, dus zag ik natuurlijk een paar oude knapen(euhm eind 40 ofzo) met hun oranje tshirt. Dus ging ik daar maar even een babbeltje maken. ik ben vooral de laatste paar dagen een beetje zat om constant rekening te houden met de groep. dus ik deed mijn eigen ding. Na een poos ging de rest van de groep ergens heen om uit te gaan. Ik haakte af, want wou de volgende morgen om 7 uur op om uitzicht te hebben vanaf de twin towers.

Piep piep. dam dat is de wekker al. Gelijk door naar de twin towers, om vervolgens te wachten in de rij, om naar boven te mogen. Om 9.15 gingen we dan omhoog. Wat een prachtig uitzicht!
Om kwart over 10 gingen we de hop on hop of (bleek een beetje duur te zijn) aangezien ik de hele tijd sliep. Het paleis van de koning was wel erg mooi. en toen we halverwege de rit waren stapte we uit om door het park te lopen. Een groot park met een birdpark, een deerpark en een opruimdienst.
Zo netjes was het park nou ook weer niet achter sommige bomen waren de schoonmaakspullen verstopt. Ideale spulletjes om foto's mee te maken. We zagen nog een aap en een hele grote leguaan.
Toen we het park verlieten kwamen we een prachtige moskee tegen. We waren echter hier totaal niet opgekleed. broeken niet over de knie en schouders niet bedekt en geen hoofddoek. Dus helaas niet naar binnen gegaan.
We kwamen bij een autoweg terecht. de auto's reden echt heel hard. alle toeristen waren schichtig om zich heen aan het kijken wanneer we konden oversteken. Wat we niet door hadden was dat er gewoon een underground was. dus na 10 minuten eindelijk overgestoken waren kwamen we gelijk een spoorweg tegen. gelukkig was er een station en kon je onder het spoor door. Toen kwamen weer een drukke autoweg tegen dat duurde ook weer 10 minuten. toen gelijk daarachter een rivier, dus moesten we de brug zoeken. daarna weer een autoweg. daarna een rotonde, een luguber bushalte. Eindelijk kwamen we dan weer uit bij litle indian. Nog even wat gewinkeld. Ik ging toen terug naar het hotel, voor een klein middagdutje.
Toen gebeurde er ook iets vreemds. Vlak voor ik aankwam sprak er een man mij aan en hij was nieuwsgierig waar ik vandaan kwam en wat ik hier deed. Hij vertelde wat over zijn hobby's en toen begon hij de vragen in welke maand ik jarig was en begon me een horoscoop te vertellen. Opeens veranderde het gesprek naar seks... Toen voelde ik me toch wel een beetje naar en die man gelijk raar uit zijn ogen te kijken enzo. Wat was ik blij dat ik op dat moment een paar meiden van de groep zag, dus ik ging gelijk met hun mee en de man volgde me gelukkig niet.

's avonds gingen we weer naar times square, want in het shopping mall is ook een attractiepark met een rollercoaster. Dus wij gingen overal in. Ja Lisa ik ben voor het eerst in een achtbaan gegaan die twee keer over de kop gaat en nog een looping maakt. De eerste keer over de kop was gelijk nadat je wegging, je had helemaal niet zoveel vaart, waardoor je ging zweven. Een beetje eng. De botsautootjes waren om te gillen. De aziaten willen namelijk helemaal niet botsen en proberen elkaar constant te ontwijken. Nou wij wisten daar wel raad mee en knalde express tegen alle auto's op.

Daarna gingen we naar de KLtower om een uitzicht te hebben van jawel de stad.

Volgende morgen gingen we naar Melaka. Ik heb daar wat gezien van de portugese, nederlandse en engelse gebouwen gezien uit de kolonietij. Voor het eerst deze vakantie een museum bezocht dit was in het Stadthuys. 's Avonds nog naar de night marker geweest en mijn ogen uitgekeken hoe druk het daar wel niet was. Ik heb van deze plaats helemaal geen foto's gemaakt, ik had hier totaal geen zin in.


  • 27 Juni 2012 - 10:11

    Truus:

    dank je welop deze manier ook een beetje vakantie.Knap dat je het volhoudt,ik neem het me wel eens voor,maar heb dan meestal ter plekke geen zijn
    groeten truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 13652

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: