Cameron Highlands!!! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Cameron Highlands!!! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands!!!

Door: kvaneijl

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juni 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Na de prachtige tour door george town, werd dan echt tijd dat we naar onze volgende bestemming gingen. We werden weer in mini vans gestopt en rijden maar. Monika had ontdekt dat de stoelen helemaal neer achteren konden. Dus Monika en ik de stoelen helemaal naar achteren doen en slapen maar. De Mannen moesten maar een beetje inschikken. En hadden dus wat minder beenruimte door ons toedoen. Er werd creatief met het busje omgegaan. Een paar gebruikte het gangpaadje en de ander deed zijn benen over de stoelen heen. Het andere busje (wat veel voller zat) reed ons voorbij en zag ons heerlijk chillen in de van! Wat heb ik heerlijk geslapen! Thanks Monika!

Eenmaal aangekomen in Cameron Highlands gingen we even een wandeling door het dorp lopen. wat wel geteld een a twee straten bevatte. aangezien het tegen een heuvel aan gebouwd is. De wandeling hield uiteindelijk in dat we een half uur in een souvenirwinkel hebben rondgehangen. De jongens hadden een blowpipe gevonden en waren daar zeer over te spreken.
's Avonds gingen we stoamboat eten. Ik at samen met Monika vegetarische stoamboat. We kregen een soup en hier kon je noodles en je groente in stoppen, om het te laten koken. Vooral de Mushrooms waren erg lekker. We werden een beetje melig aan tafel en ruzie over wie nou de laatste mushroom wou hebben. Toen iedereen heerlijk had gegeten was het tijd om weer bier te kopen, voor de wedstrijd van Engeland. We moesten echter nog een paar uur wachten, voordat de wedstrijd begon. En gingen een of andere film kijken. (Ik vond hem erg slecht en lag dan ook af en toe helemaal in scheur, over hoe traag alles wel niet ging) Rond twaalf uur (wedstrijd begon) bedacht ik me dat ik misschien wel kon skypen. En jawel mijn opa en oma waren online!!! Onwijs slecht bereik! Maar wel fijn om even je opa en oma te horen!
Daarna ging ik naar beneden om de wedstrijd te kijken. De enige die overgebleven waren John en Jack. De rest was gaan pitten. Na de eerste helft ben ik naar bed gegaan. Bleek achteraf van de tweede helft niks gemist te hebben.

Om 8 uur 's ochtends was het alweer tijd om te ontbijten om vervolgens de jungle in te gaan. De hele groep had zich voor de hele dag ingeschreven.
We zaten met zijn 11en in een jeep en 2 andere in de andere jeep met nog een paar canadese en paar oudjes.
Opeens stopte we langs te weg en de chauffeur/gids vertelde ons dat hij startersproblemen had met de jeep. Dus iedereen uitstappen en de jungle in. Tijd voor hikken! Toen we wat naar boven was geklommen vertelde hij dat zonnebrand in combinatie met muggenspray insecten juist aantrok! Bijna iedereen had zich natuurlijk ingesmeerd. De tocht was erg uitputtend aangezien je een stijlen heuvel aan het beklimmen was. In het eerste half uur hadden de meiden al spijt dat ze niet de halve dag hadden gedaan. Iedereen kreeg trouwens ook nog een soort muts van takken op zijn kop. De gids zei dat de inboorlingen dit vroeger ook droegen. Onderweg vond je overal van die kransen. Daarna hield dat ook wel weer op. We vonden zwijnen en black panter sporen. Ook zagen we af en toe wat takken bewegen en hoorde we het geluid van de monkeys. Als je vroeg aan de gids wat dat geluid of beweging was. Zei hij steevast ti's from a Wild Animal!
De tocht was de bedoeling om de grootste vleesetende plant ter wereld te zien. God wat stonk dat ding!
Ik had het op een gegeven echt even te zwaar en moest even pauzeren voor ik verder kon lopen, aangezien ik even geen lucht kreeg. Toen we terug liepen kwamen bij een original village aan. Terwijl de gids aan het vertellen was. Kwam het volgende aan het licht: de original village was niet meer echt een original village, aangezien een of ander goed doel hun huizen van beton had gegeven, een put en educatie. Waar we dus doorheen liepen zag er dus vrij westers uit.
De kinderen mogen zelf kiezen of ze naar de basisschool gaan. De ouders vinden dit namelijk helemaal niet zo belangrijk.

Daarna kregen we een blowpipe demonstratie en mocht iedereen het even proberen. Ik had niet goed naar de uitleg geluisterd dus ik faalde ontzettend, bij mijn poging.

We werden weer opgehaald met de jeep om naar de theeplantage te gaan. Nog geen 10 minuten in de jeep te zitten was de motor oververhit geraakt en deed de jeep het dus niet meer.
Meiden klaagde hierover, want iedereen had echt ontzettende honger gekregen. Gelukkig was er op 3 minuten afstand een truckersplek waar een winkeltje bij zat. Toen we daar aankwamen waar twee jongens aan het dansen op metaal. Wat konden die jongens slecht dansen. Hi-la-risch om te zien. We kochten wat drinken en ijs. De ijsjes waren echter niet goed bevroren, dus alle ijsjes waren binnen een minuut helemaal gesmolten.
Ik heb nog nooit zo snel mijn ijsje opgegeten.
Toen werd het wachten geblazen.
Na een half uur werden opgepikt door een van en was het tijd naar de plantage te gaan. De gids had nu heel veel haast aangezien de plantage bijna dichtging.

De theeplantage was prachtig om te zien. Een schitterend uitzicht, zoals je in de reclames ziet! We kregen een rondleiding, wat je beter achterwege kon laten, aangezien hij echt niks boeiende te vertellen had.
Daarna heerlijk theegedronken en eindelijk wat gegeten. Nog cadeautje gekocht voor mijn tante, waardoor de hele mini van op mij zat te wachten, aangezien de rij zo ontzettend traag was.

Toen naar de butterflyfarm geweest. Daar waren een hoop enge insecten (giftig enzo) die pakte de gids op en mochten we er mee op de foto.
Een hoop vlinders, kikkers, lelijke kippen en andere insecten gezien.

Daarna gingen we dan naar de strawberryfarm. Om daar de heerlijk strawberrymilkshake te drinken. Ik maakte een leuke engelse fout, want ik zei stairberry's dit pikte iedereen natuurlijk op en er werden een hoop grapjes overgemaakt. de stairberry's zijn veel lekkerder of waren we nu maar op stairberryfarm. etc.
's avonds kwamen we dan eindelijk aan en ik zag echt gigantische vleermuizen. deze kwamen net uit het lege gebouw tegenover het hotel. een prachtig uitzicht!
Daarna ben ik niet met de rest gaan eten, want mijn darmen speelde een beetje op. Ach ja het hoort erbij. dus mijn avondeten waren crackers en een banaan.

  • 25 Juni 2012 - 09:35

    Truus Vriend:

    ha die Kim.
    Wat een werk lijkt me dat voor jou,om alles bij te houden in de vorm van een verslag.
    Maar ik denk dat je er veel mensen blij mee maakt.
    De darmen weer een beetje rustig?
    Hoe gaat het met fotograveren?Heb je al een paar mooie?
    veel plezier verder
    lieve groeten Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 13656

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: