chillen op de eilanden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu chillen op de eilanden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

chillen op de eilanden!

Door: kvaneijl

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Vannacht met de nachttrein geweest en 's ochtends kwamen dan eindelijk aan bij onze halte. vervolgens gingen we naar de bus. de laatste 5 meter plensde het zo hard dat iederen zeiknat in de bus zat. Eenmaal aangekomen bij de boot. Gingen we varen. De zee was echter door het werd wat ruiger. Dus ik begon er steeds bleker uit te zien.... Ik was iets te optimistisch dat ik geen reistabletten nodig had. Na een uur waren de dan Eindelijk aangekomen bij Koh Pha Ngang. We werden daar op gehaald door jeeps. Onderweg snapte waarom ze jeeps hadden. Er zaten namelijk gigantisch veel gaten in de weg, steile hellingen etc. Nu was de weg ook nog is glibberig. Uiteindelijk kwamen we ergens in een baai uit, waren alleen maar een strand en een resort was. Prachtig uitzicht. Het eerste wat de meeste deden was douchen. Nu bleek het resort geen warm water te hebben. De zee was zelfs warmer dan de douche. Ik ben eigenlijk rechtstreeks de zee ingegaan. Het was bewolkt dus het was heerlijk om de zee in te gaan. Samen met Jakob de zee in om een stukje te zwemmen. Het duurde echter heel lang voordat we echt niet meer konden staan. Daarna gingen we bij de rest zitten die het over uitgaan. Het probleem was echter dat de dag ervoor de fullmoonparty was. Het feest voor backpackers op dat eileind. Ze hebben zelfs de halfmoonparty om de toeristen te trekken. Ook kostte het vervoer teveel voor ze...

Dus die avond hebben we lekker gebbqt en gedanst, bij het kampvuur gezeten en heerlijk aan nightswimming gedaan. Wat de meeste niet wouden, want het was te koud. Het was echter warmer in het water dan op het strand. We hebben nog even gespioneerd bij de buren, die hele vuurshows aan het geven waren. De mensen daar keken een beetje verveeld, aangezien pas 5 uur naar de vuurshow zaten te kijken.

De volgende morgen zouden we gaan snorkelen bij het koraal. Het water was echter niet helder en kon dit helaas niet doorgaan. We zijn daarom maar naar de waterval gegaan en hebben die beklommen. De eerste viel al na de eerste 10 meter en bloedde best wel. Die ging dus maar chillen op het strand. We hebben aardig klim gemaakt op onze blote voeten en moesten goed uitkijken, want heel veel stenen waren spekglad. Toen ik eenmaal boven was en weer naar beneden wou gaan. Viel ik midden in het water. wat was ik blij dat ik mijn camera niet bij me had. Ik had gelukkig alleen maar een snee in mijn hand. De klim naar beneden was toch een stuk moeilijker, omdat je minder makkelijk kon vast pakken. Eenmaal terug naar de boot, zouden we naar een ander strand gaan. Het weer sloeg echter gigantisch om en was chillen bij het strand er niet echt meer bij. En de groep werd dan ook een beetje chagrijnig..

Eenmaal aangekomen bij het resort trok iedereen zich terug in hun bungalow. Wij hadden de tijd niet meer zo door en mijn roommate Queenette had net te horen gekregen dat haar vader ernstig ziek was. Jack en Dave kwamen ons ophalen om te gaan eten. Queenette probeerde het maar na 5 minuten ging ze alweer weg. De rest snapte niet helemaal waarom ze wegging en vroeg aan mij wat er aan de hand was. Daarna had ik Lek (de reisleider ) ingelicht en ze ging met queenette praten. Vervolgens kregen Jack en Stefan te horen dat hun bungalow helemaal overstroomd was, omdat de kraan open had gestaan. De watertoevoer was een tijdje uitgeweest. Enige schade was gelukkig natte kleren en helaas is er een ps3 gesneuveld die dag. Heerlijk gegeten en 's avonds weer lekker aan nightswimming gedaan en waterballet voorstelling gegeven. Wat waren wij slecht!!!!

Volgende morgen gingen we naar Koh Samei, een ander eiland. Toen we daar aankwamen gingen we gelijk door om op olifanten te rijden. Ik rijd altijd op een beest of het nu een paard of olifant is. Wat honger heeft en wat op het begin niet luistert naar zijn baas. Dus ik zat absoluut niet relaxed op de olifant en toen de baas van de olifant afging en mij alleen achter liet, stond ik echt doodsangsten uit. De olifanten lopen echter een vaste route en hun leefruimte, schrikbarend armoedig.
's Avonds gingen we het uitgaanscentrum van Koh Samei. We kwamen helaas kinderen tegen, die 's avonds werkte. Dit deden ze doormiddel door van kettingen verkopen, spelletjes spelen. En wat ik later heb gehoord is helaas ook dat mannen zich vergrijpen aan deze jongen kinderen. (ook vermoedelijk het begin daarvan gezien ) De groep vond dit echter alleen maar vermakelijk hoe de kinderen zich vastklampte aan je of een wedstrijden met je deden. Helaas is niet alles zo rooskleurig van een uitgaansgebied... Toen we probeerde de discotheek te vinden. kwamen we in een verkeerde straat terecht, waar veel oude mannen zaten en veel vrouwen die daar werkte om de mannen te vermaken. Varierend van alle leeftijden.
Toen we uiteindelijk de disco hadden gevonden was het tijd voor de pindakaasdans! Regelmatig werd ik aangestoten om het pindakaasdansje nog eens met ze wou doen.
Aan het eind van de avond wouden we weg. Aangezien we met 12 man waren duurde dit wel geteld een uur. aangezien de een wat wou eten en dan weer de ander. Ook toen kwamen we weer de meisjes tegen die we hiervoor ook hadden ontmoet.
Eenmaal terug in het resort, gebeurde het dan eindelijk het eerste stelletje was gevormd;) En ik had het een al een paar dagen eerder zien aan komen. Toen ik met nog een paar jongens aan het nakletsen was kwam de ander van het groepje terug. En natuurlijk moest ik nou toch wel even vragen of nou eindelijk had gezoend. Het was een proper kiss....

Sorry nog voor alle taalfouten en die dingen. Maar als ik dat ook nog is moet doen, ben ik een half jaar bezig met een verslag!

xxxx Kim

  • 19 Juni 2012 - 17:19

    Ilse:

    Wat een enig verslag Kim. Wat schrijf je leuk. I like i like. Lekker jezelf blijven en genieten!!

  • 19 Juni 2012 - 17:30

    Truus:

    Lieve Kim,
    Maak je niet druk om taalfouten,ik zie ze niet,lekker je verslag gelezen.
    Dat je er tijd voor maakt is super.
    kunnen we volgen waar je zit en wat je ongeveer meemaakt.
    geniet ze !!!!!
    lieve groeten Truus

  • 19 Juni 2012 - 18:57

    Aafke:

    Er is meer dan genoeg te vertellen, zie ik al. Je maakt een hoop mee. Er zaten toch weer dingen in die ik nog niet wist. Ik ben al benieuwd naar je volgende verslag. XX

  • 21 Juni 2012 - 20:40

    Irina:

    Hey Kim! Leuk verslag hoor, super wat je allemaal meemaakt! Geniet ervan hè en ook ik kijk uit naar je volgende verslag :) Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 13658

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: