everything going to be smoothly - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu everything going to be smoothly - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

everything going to be smoothly

Door: kvaneijl

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

4.00 in de morgen. Jeetje wat is dat vroeg. Om half vijf zou de bus komen. De bus stond echter op het oude huis.de eerste moest al overgeven. Dus kregen we 3lokale bussen en gingen pas om Kwart over 5. na 10 minuten stopte de bussen langs te weg. en mijn roommate flipte hem helemaal. Dus ik zei als je wil klagen dan doe je dat buiten maar. Wat bleek nou we moesten wachten op de grotere bus. Dus wij verwisselen van bus. na twee minuten rijden gebeurde het volgende. de deur was door de druk open gegaan en de er viel een packback uit. vervolgens viel de volgende koffer eruit. dus de meiden die achterin zaten begonnen te schreeuwen dat ze moesten stoppen. eenmaal uitgestapt. haalde we de koffer en de backpack op. gelukkig had er geen auto over heen gereden.
Eenmaal gekomen moest de schotse jongen kotsen. Om half 8 zaten we in de trein. we hadden dus genoeg tijd over aangezien we pas om 8 uur vertrokken. naar een uur rende het duitse meisje naar de wc. en jawel ook zij moest kotsen. de nederlandse jongen was ook niet lekker. gelukkig voor hem kon hij alles binnenhouden. We hadden dus 4 zieken van het eten van gisteren. Dat was me ochtendje wel en het was nog geen eens 12.00 uur.
Rond een uur of 5 waren aangekomen in yogjakarta. gelijk even mijn blog bijgewerkt. daarna gingen we avondeten. het was erg gezellig. na het eten gingen we naar de reggeabar. de meeste waren ziek en gingen dus naar het hotel terug. we bestelden een paar hele vieze cocktails en probeerde onze gids een tattoo aan de smeren. met al onze namen erop. Jammer genoeg was hij niet zo dronken om het te doen....
De volgende morgen gingen we naar Borobudur. deze staat p het wereld erfgoedlijst. volgens onze gids was het beter als we een gids pakte. Daar had ik op dat moment geen zin in. Ik had zin om foto's te maken. Dus ging lekker alleen. Nou dat had ik geweten. ik moest constant met de indonesiers op de foto. ze grepen m,ijn arm vast en ja dan moet je ook nog een foto van dat gezin maken. zodat ik ze later nog herinner. Gelukkig was het uitzicht echt prachtig. en was dus aardig wat foto's aan het schieten. Ik was nog naar een paar museums gegaan en daarin stond een groot schip. Ik dacht dat het een ouderwetse was. Later vertelde de gids dat het een remake was. Ik had geen idee wat we hadden afgesproken om elkaar weer te treffen. Gelukkig zag ik op dat moment de canadezen. Daarna aten we bij een veels te duur restaurant.
's avonds gingen we naar een vegetarisch restaurant. Ik en de nederlandse meid deelde ons gerecht. En wat was dat eten goddelijk!!!
daarna zat ik helaas toch echt eindelijk aan de diarree... dit kwam omdat ik in de middag kip sate had gegeten. ze hadden me verteld dat er geen pindasaus op zat. maar dat zat het dus wel.
Daarna gingen we naar de Hugo's (club) lekker uit te gaan. aangezien de helft ziek was ging de andere helft wel uit.
Ik had me voorgenomen om niet te drinken. Het was dan ook gigantisch duur. Maar naarmate het drukker werd kochten bijna alle mannen een fles jack daniels en ja hoor daar kwam het gratis drank... Dus ja daar zeg je geen nee tegen. Ook hier sloeg de pindakaasdans weer in als een bom. Ik heb er zelfs een liedje bijgemaakt.. dus dat kan ik nu mooi gebruiken om aan de kinderen te leren.
Om half 3 gingen de eerste naar huis. de canadezen en ik bleven nog even.
We moesten op een gegeven moment naar de wc en eenmaal in de wc aangekomen. kwamen er een paar meiden die het leuk vonden om te partyen op de wc. dus een trok haar jurk uit en bh naar beneden. de andere meiden probeerde hem weer snel aan te trekken. daarna moesten we natuurlijk op de foto met ze. Na leuk op het podium gedanst te hebben werd het tijd om naar huis te gaan. De canadezen hadden bedacht dat ze wel op de motor naar huis konden. Ze waren echter zo dronken dat ze niet eens normaal een weg konden oversteken.
Dus op mijn advies gingen ze toch maar met de taksi. Na 2 minuten in de auto te zitten viel de eerste al in slaap.
De volgende dag had ik dus echt maagproblemen en stond ik dus pas om half 2 op. En ging ik naar het waterpaleis. onderweg kwam ik allemaal mensen die me advieseerde om naar bepaalde dingen te gaan. vreemd genoeg hadden ze allemaal familie in nederland winnen. Daarna ging ik naar het moslim festival en beetje van de slechte rockmuziek genoten.
's avonds gingen we pesten. Het eerste en ook gelijk het laatste potje duurde bijna 1,5 uur. geen idee hoe dat kan... maar we bedachten allemaal regels erbij om sneller uit te zijn.
Dag 3.
Het is tijd om naar Solo te gaan.
Onderweg stopte we bij prambanan. Een hindoetempel en een budhistisch tempel. Eenmaal aangekomen bleek dat de president er was en het park dus voor de helft was gesloten. Ik heb nog een glimp van zijn achterhoofd kunnen spotten. Ook was er in het park een vogelzingwedstrijd. Echt een gigantische wedstrijd. echt honderden mannen stonden daar te schreeuwen en te doen en overal hoorde je vogels zingen. (dit wou ik graag zien!) we keken een ronde en gelijk had de lokale tv ons gespot en filmde ons.
Daarna gingen we naar de kampong (dorp) om een fietstochtje te maken.ik had echt zo'n oude herenfiets. wat fietsen die heerlijk zeg! na over een krakkemikkige brug en we naar beneden gingen. Had ik natuurlijk een lekke band.... Gelijk daarna kreeg ik een andere fiets. We gingen eerst naar een soort derdehands chips maker. daarna gingen we naar een gongmaker. en daarna naar een arakmaker. daar maken ze hun eigen alcohol. Die we probeerde was 40%. Deze brandde echt je hele keel weg. Ook zagen we prachtige rijstvelden en had ik leuke gesprekken met de gidsen. Ik begin echt van indonesie te houden. Mensen zijn echt zo aardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13661

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: