Naar de kou????? - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu Naar de kou????? - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Kim Eijl - WaarBenJij.nu

Naar de kou?????

Door: kvaneijl

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Juli 2012 | Indonesië, Bromo

Vandaag hadden we een rit van 10 uur naar Malang. Staanwc's zijn nu een eitje voor me ;). Na een paar keer gestopt te hebben gingen we naar een restaurant. daar zag ik constant een brandweerauto heen en weer rijden. wat bleek nou 100 meter verderop stond er een huis in de fik.
Na het eten gingen we naar de waterval \. we moesten echter onderweg stoppen, aangezien de politie een motorclub moest begeleidde. dat doen ze hier nogal vaak omdat het hardste wat je rijd 70 km is en voor een motor is dat echt te weinig.

Bij de waterval aangekomen was er een bruidspaar in traditioneel klederdracht. Overal waren apen te vinden. toen we terug naar de bus liepen kruisde er een paar apen ons pad. vervolgens sprong er nog een klein aapje over. die een beetje paniekerig klonk. dit had de moeder aap begrepen en sprong naar ons toe om ons te bedreigen. Nou dat hadden we geweten, we rende keihard weg en de nederlandse jongen bleef heel droog gewoon staan. We kwamen lachend de bus in, waardoor de rest wou weten waarom we lachtte..
Malang is een oude koloniedorp van de nederlandse en daar stonden dus ook heel veel huizen. Toen ik daar aan kwam zag ik een man met een luchtdrukpistol staan en schieten naar boven. Ik vroeg aan de gids wat hij aan het doen was. Ze zijn vleermuizen aan het neerschieten. Mmm niet echt cool dus.
's avonds deden we een drankspel... terwijl maar de helft aan de drank zat. dus dat was wel een beetje komisch. Ook nog even heel fijn met moeder geskyped. begin het thuisfront toch wel een beetje te missen na zoveel weken.

Volgende morgen maakte we een wandeling langs de oude huizen en de flowermarket (waar meer planten te zien waren dan bloemen...) en birdmarket. Ze verkochten daar niet alleen vogels, maar ook katten, honden en jawel vleermuizen. Van de vleermuizen vond ik toch wel het zielgst. aangezien die totaal niet konden bewegen en overdag constant wakker werden gemaakt voor de toeristen.
Daarna kwamen we bij een oudnederlandse bakker terecht. waar ik echte speculaas kocht om de rest te laten proeven. Ze hadden ook havermoutkoekjes, janhagel en kaasstengels.
Toen we bij de bus kwamen, bleek dat kim (canadeze) een blinde darmontsteking had. Dus jawel nog meer zieken....

Eenmaal aangekomen in bromo, maakte we een wandeling naar beneden om het asgebied te bekijken. Natuurlijk namen we de moeilijke route. Het was helaas mistig en konden daardoor niet de vulkaans zien. En richtingsgevoel was daardoor ook niet goed.


Om half 4 stonden we op om de vulkaan en de zonsopgang te zien.Vanuit de the view zagen we de vulkaan as uitspugen.
Daarna gingen we naar een kleinere vulkaan Bromo. Ook daar was een dikke aswolk. de klim was nog een heel gedoe. Omdat al het as op de trap lag.

Daarna gingen we naar Kalibaru.
Daar waren we op een koffieplantage, waar ze eigenlijk veel meer hadden dan alleen koffie. Daar heb ik mijn eerste souvenir gekocht... Ja wat het is en voor wie blijft nog even een raadsel...

Banjuwedang.
's avonds een mooi optreden gezien van de meiden. die de traditionele dansen leerden hier.
Volgende morgen was het tijd om te gaan snorkelen. Wat is koraal toch prachtig. alen gezien en nog veel meer. Ik ben ook nog gaan duiken met me snorkel om sommige dingen beter te kunnen zien, de rest van de meiden en jongen durfde dit niet. Enige nadeel was dat ik toch een beetje verbrand ben....

Morgen naar Sanur naar het kytefestival en dan zondag naar mijn naar mijn vrijwilligerswerk. Ik kijk ernaar uit om te gaan lesgeven!

Mu ben ik helemaal bij en denk dat je de komende weken niet veel van hoort, aangezien ik waarschijnlijk geen internet heb. en jullie ook lekker van je vakantie aan het genieten zijn!

Heel veel plezier iedereen!

En zie je in Nederland over maand wel weer ;)

xxxx Kim

  • 13 Juli 2012 - 10:42

    Laura:

    Zo... terwijl ik mijn haar rood aan het verven ben :| heb ik even tijd om je laatste dingen weer te lezen.
    Dus ik ben ook weer helemaal bij! ;)
    Heeeel veel plezier en succes bij je vrijwilligers werk!!! Xx

  • 13 Juli 2012 - 19:56

    Truus Vriend:

    Hoi Kim
    kan me voorstellen dat je uitkijkt naar het vrijwilligerswerk,even toerist-af
    ook genieten.
    bedankt voor je verhalen,en wie weet heb je toch nog internet\
    dikke kus Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13652

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Laos en cambodja

18 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Taai taai tijd

02 Juni 2012 - 13 Augustus 2012

Van Bangkok naar Bali

Landen bezocht: